22-10-2021

Snowflake lanceert Media Data Cloud

Deel dit bericht

Snowflake heeft de Media Data Cloud aangekondigd: een combinatie van datadeeltechnologie van Snowflake, de hoogste standaarden op het gebied van privacy en governance, Snowflake- en partnergedreven oplossingen, en sectorspecifieke datasets. Deze datacloud helpt marketeers, uitgevers, data- en advertentietechnologiebedrijven om hun data te ontsluiten voor identity, inzichten, activatie en meetbaarheid door het hele ecosysteem.

De media- en advertentie-industrie verandert aanzienlijk op verschillende vlakken. Zo veranderen gewoontes in kijkgedrag en standaarden binnen de industrie bijvoorbeeld snel en is er steeds meer toezicht op het gebied van datagebruik en privacy van de consument. De Snowflake Media Data Cloud helpt organisaties om succesvol te zijn in dit nieuwe landschap door data toegankelijk te maken en samenwerking met die data te bevorderen, binnen hun Snowflake-omgeving.

Met de Media Data Cloud, voeren marketeers, uitgevers en klanten in de advertentiechnologie essentiële first party data-matching uit, creëren ze doelgroepinzichten en kunnen ze campagnes activeren en meten, terwijl ze het verplaatsen en kopiëren van data beperken. Voorheen konden alleen grote technologieplatforms privacy sandboxes mogelijk maken. Met de data cleanrooms van Snowflake, kan elke uitgever, adverteerder, bureau of advertentietechnologie-organisatie hun eigen data-omgeving ontwerpen om veilig in samen te werken en de Media Data Cloud gebruiken voor een eigen aanpasbare oplossing.

Daarnaast bouwen onderstaande organisaties native applicaties op de Media Data Cloud, zodat functies worden uitgevoerd in gedistribueerde data-omgevingen, die worden onderhouden door onder meer marketeers en uitgevers. Omdat de applicaties kunnen functioneren ongeacht waar de data zich bevindt binnen Snowflake, kunnen de eisen op het gebied van privacy en governance beter worden nageleefd.

Partners
Snowflake kondigde bovendien voor alle belangrijke gebieden binnen het advertentie-ecosysteem door partners geleverde oplossingen binnen de Media Data Cloud aan. De oplossingen zijn ontworpen voor makkelijke datadeling en -samenwerking, het inbedden van native identity en machine learning, en het ondersteunen van zakelijke oplossingen voor doelgroepinzichten, mediaplanning, activatie en meetbaarheid. Gezamenlijke oplossingen met Snowflake-partners omvatten:
• Amazon Web Services – Snowflake heeft sinds de start van het bedrijf een sterke relatie met AWS. Het komende jaar worden er meer aankondigingen gedaan vanuit deze samenwerking.
• DataRobot – Dit AI Cloud-bedrijf biedt een uniform beeld van de klant in de Media Data Cloud en ontsluit realtime inzichten voor marketeers en beslissers om optimale kanalen, uitgaven, advertenties en media-investeringen te voorspellen en AI toe te passen op slimme bedrijfsprocessen.
• Experian – Dit wereldwijde informatieservicebedrijf lanceert een geïntegreerd framework voor identiteitsresolutie op de Media Data Cloud, zodat klanten digitale en offline identifiers in realtime kunnen verbinden zonder hun data te verplaatsen of te kopiëren.
• Habu – Habu levert zijn suite van data cleanroom-applicaties native op de Media Data Cloud, om doelgroepinzichten, doelgroepontwikkeling en targeting mogelijk te maken.
• LTI – LTI heeft verschillende privacyoplossingen die werken binnen Snowflake en compliance verbeteren door het proces van het markeren en identificeren van privacygerelateerde data te automatiseren. Eenmaal geïdentificeerd, hebben Snowflake-klanten de mogelijkheid om hun data-assets dynamisch te verbergen en beschermen wanneer ze in Snowflake worden opgenomen.
• Slalom – Slalom heeft oplossingen voor het cookieloze ecosysteem, waarmee marketeers inzichten kunnen genereren uit hun first-party data, terwijl ze voldoen aan de privacyregelgeving en ervoor zorgen dat data nooit verouderd zijn.
• The Trade Desk – Met de kracht van Snowflake hebben adverteerders en bureaus nu de mogelijkheid om Unified ID 2.0-identifiers te genereren en data rechtstreeks te activeren via het onafhankelijke demand-side platform The Trade Desk.
    • verkoop van media herdefinieert.

Snowflake Media Data Cloud stelt klanten in staat om:
• Gebruik te maken van Snowflake Data Marketplace om toegang te krijgen tot live, kant-en-klare dataproducten en -diensten van meer dan 175 datapartners, waaronder Comscore, Foursquare, Integral Ad Science (IAS), NCSolutions, en Merkle.
• Veilig toegang te krijgen tot data binnen de sector, consumentendata te delen en te combineren met een beperkt aantal kopieën en verplaatsingen, in meerdere regio’s en openbare clouds. Zonder traditionele methodes zoals ETL en API’s, verminderen organisaties de data latency en laten het bedrijf profiteren van bijna real-time accurate inzichten.
• Eenvoudig de security-administratie te beheren met data cleanrooms en auditfuncties zoals double-blind joins, beperkte query’s, gecentraliseerde RBAC en verduistering op rij-/kolomniveau waarmee data kunnen worden gedeeld zonder verplaatsing en het risico dat Persoonlijke Identificeerbare Informatie (PII) wordt onthuld.
• Elk dataformaat op schaal te verwerken, inclusief gestructureerde, semi-gestructureerde en ongestructureerde data (momenteel in Preview), die vanuit één bron kunnen worden geactiveerd voor gerichte content- en advertentiestrategieën.

Enkele van de grootste bedrijven in de branche maken al gebruik van de Snowflake Media Data Cloud als het essentiële dataplatform voor hun advertentie-activiteiten, marketinguitvoering, bureau-aanbiedingen en data-oplossingen. Klanten zijn onder meer: Disney Advertising Sales, Horizon Media, OpenX en de Warner Music Group.

Tags:

Data, Cloud

Company:

Snowflake

Partners