01-10-2021

ThoughtSpot krijgt binnen half jaar honderd nieuwe SaaS-klanten

Deel dit bericht

ThoughtSpot heeft een half jaar na de SOC 2 Type II goedkeuring de honderdste klant verwelkomd voor de volledig beheerde SaaS-oplossing, waaronder T-Mobile en Verizon, en digital natives als Kahoot en Cloud Academy. De mijlpaal is bereikt doordat bedrijven wereldwijd prioriteit geven aan cloudgebaseerde analytics om hun gebruikers flexibele toegang te geven tot data, deze makkelijk doorzoekbaar te maken en inzichten te verzamelen vanaf elke plek.

Het bedrijfsmodel van ThoughtSpot verschoof afgelopen jaar met de introductie van het SaaS-platform. Bedrijven kunnen het volledige ThoughtSpot-platform inzetten, gebruikmaken van specifieke mogelijkheden zoals ‘search as a service’ of interactieve data-apps ontwikkelen met het ontwikkelplatform ThoughtSpot Everywhere. Hiermee kunnen klanten, partners en medewerkers voorzien worden van professionele analytics voor de hele data stack met een echte gebruiksvriendelijke ervaring.

Cloudoplossingen vormen helft van omzet
Cloud-producten zijn nu goed voor de helft van ThoughtSpot’s jaarlijks terugkerende omzet. De omzet uit cloud-oplossingen groeide afgelopen jaar met maar liefst 250 procent. Afgelopen jaar kocht 85 procent van de nieuwe klanten cloud-producten, waarbij 25 procent van de orders een waarde had van boven een ton. Om aan deze groeiende vraag tegemoet te komen, wil het bedrijf het team uitbreiden met 25 procent.

Patenten voor innovaties
De groei volgt op verschillende innovaties in het ThoughtSpot-platform, die ook patenten ontvingen van het United States Patent and Trademark Office, zoals token based dynamic data indexing, een antwoordensysteem dat zoekopdrachten in natuurlijke taal mogelijk maakt, phrase-indexing voor het zoeken op zinnen, low latency predictive database analysis voor inzichten in SpotIQ, query generation gebaseerd op een logical data-model, en het naadloos wisselen tussen zoekopdrachten in verschillende talen.

Nieuwe partnerships
Daarnaast zijn partnerships gesloten of uitgebreid met cloud-platformen als Snowflake, Databricks, Google BigQuery, Microsoft Azure Synapse, en Amazon Redshift. Ook worden gezamenlijke oplossingen met ServiceNow aangeboden en zijn er industriespecifieke oplossingen ontwikkeld met channel-partners.

Tags:

Cloud, SaaS, Analytics

Company:

ThoughtSpot

Partners