DataRobot heeft Frederik Maris benoemd tot Vice President EMEA om de groei en adoptie van dit enterprise AI-platform in Europa verder te versnellen en uit te bouwen.
De afgelopen vijf jaar was Frederik Maris werkzaam bij Splunk, de laatste jaren eveneens als Vice President EMEA. Daarvoor vervulde hij vergelijkbare Europese functies bij gerenommeerde softwarebedrijven als Veritas, Symantec en BMC. Het is deze ervaring die ervoor moet zorgen dat de snelle groei van DataRobot in Europa in goede banen wordt geleid.
“Het is geweldig om bij een jong en snelgroeiend bedrijf als DataRobot te kunnen werken aan Europese groei”, zegt Frederik Maris. “We hebben een geweldig platform waarmee onze klanten AI tot leven kunnen brengen in hun bedrijf om zowel omzet als rendement en efficiency te kunnen verhogen. De toegankelijkheid van het platform, de schaalbaarheid en de snelle inzetbaarheid zorgen voor een sterke groei, zeker ook in Europa. We nemen momenteel ook veel mensen in EMEA aan in zowel commerciële als technische functies.”
De kracht van augmented intelligence
DataRobot’s visie op Augmented Intelligence draait om het potentieel van menselijke en machine-intelligentie optimaal te benutten. Mensen gebruiken op unieke en creatieve wijze hun intuïtie en ervaring, met een hoge mate van context- en domeinexpertise, om oplossingen op maat te bouwen. Machines brengen ongeëvenaarde kracht, snelheid en efficiëntie bij het verwerken van grote datasets en taken op basis van een reeks regels. Een optimale combinatie van beide zorgt voor een grote meerwaarde. DataRobot bevindt zich in een unieke positie om oplossingen te leveren die gebruikmaken van juist die gecombineerde kracht en intelligentie van mens en machine.
Andere management-benoemingen
Naast de benoeming van Maris heeft DataRobot ook drie andere Chief Officers benoemd. Het gaat om Sirisha Kadamalakalva als Chief Strategy Officer, Steve Jenner, als Chief Customer Officer en de promotie van DataRobot-’veteraan’Jay Schuren tot Chief Data Science Officer.
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht