23-06-2021

DataRobot benoemt Damon Fletcher tot CFO en stelt CPO, CTO en CMO aan

Deel dit bericht

DataRobot heeft Damon Fletcher benoemd tot nieuwe Chief Financial Officer (CFO). Fletcher wordt verantwoordelijk voor de wereldwijde financiële activiteiten van DataRobot en zal het bedrijf voorbereiden op de volgende fase van versnelde groei. Tevens voegt DataRobot Elise Leung Cole toe aan het directieteam als eerste Chief People Officer (CPO) van het bedrijf, en promoveert het Michael Schmidt en Nick King tot respectievelijk Chief Technology Officer (CTO) en Chief Marketing Officer (CMO).
 
"Bij DataRobot richten we ons volledig op het helpen van organisaties om waarde te halen uit data en cruciale zakelijke inzichten te ontsluiten", aldus Dan Wright, CEO van DataRobot. “Nu we de volgende fase van explosieve groei ingaan, zijn onze mensen, cultuur, technische innovatie en merkzichtbaarheid belangrijker dan ooit. Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met Damon, Elise, Nick, Michael en de rest van ons geweldige team om het volledige potentieel van DataRobot als wereldleider in Augmented Intelligence te benutten.”

Fletcher heeft twintig jaar leiderschapservaring op het snijvlak van technologie en financiën, meest recentelijk als CFO van Tableau. Hij begeleidde het bedrijf tijdens de transitie naar een op abonnementen gebaseerd businessmodel, waarmee Tableau een omzet van meer dan 1 miljard dollar behaalde. In juni 2019 speelde Fletcher een belangrijke rol bij de overname van Tableau door Salesforce voor 15,7 miljard dollar in aandelen. De eerste CFO van DataRobot, Matt Cain, zal binnen het bedrijf aanblijven in een leidinggevende rol.

"Ik volg DataRobot al jaren en bewonder de breedte van hun platform, hun focus op datagedreven inzichten en -beslissingen, en de baanbrekende resultaten die ze consequent bij klanten opleveren", aldus Fletcher. "Het is een geweldige kans om op dit moment van explosieve groei als CFO onderdeel te worden van het DataRobot-team."

De loopbaan van Elise Leung Cole wordt gekenmerkt door een sterke focus op mensen en cultuur, waarbij ze tevens oog heeft voor juridische zaken en bedrijfsstrategie. Zo creëerde ze programma's voor compliance, training en loopbaanontwikkeling bij Cisco en richtte ze AppDynamics' eerste diversiteits-, gelijkheids- en inclusiefunctie op. Als CPO bij DataRobot houdt Cole toezicht op alle functies voor het wereldwijde personeelsbestand.

Michael Schmidt kwam in 2017 in dienst bij DataRobot nadat het Nutonian overnam, het machine learning-bedrijf dat Schmidt oprichtte. Schmidt hielp bij de ontwikkeling van Automated Time Serie en leidde recentelijk de samenwerking tussen DataRobot en de Amerikaanse overheid om de snelheid en juistheid van COVID-19-vaccinproeven met behulp van AI te waarborgen. Als CTO wordt Schmidt verantwoordelijk voor ontwikkelingen op het gebied van Augmented Intelligence en de toekomstige geavanceerde technologie van het bedrijf.

Nick King startte in april 2021 bij DataRobot als SVP Marketing. Zijn visie was de drijvende kracht achter het virtuele event ‘AI Experience Worldwide’ dat in mei plaatsvond. In zijn nieuwe rol wordt King verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing en merkstrategie. Voorafgaand aan DataRobot bekleedde King leidinggevende functies bij Cisco, VMWare, Google en Microsoft.

Partners