The Data Agency kondigt de integratie aan van de dochtermerken Invicta en LynqID. Zij gaan onder een merknaam verder: Invenna. Het Customer Data Platform van Invenna verbindt klantdata en realiseert een uniek en actueel 360 graden klantbeeld, beschikbaar voor inzicht, analyse en marketing automation.
Na de overname van Invicta door The Data Agency in augustus 2020, worden nu de merken Invicta en LynqID samengevoegd tot één merk met een eigen identiteit. “De overname van Invicta vorig jaar was een eerste antwoord op de groeiende vraag naar kennis en services op het gebied van Customer Data Platform technologie. Met het merk LynqID waren wij deze weg al ingeslagen, en met de overname haalden we de beste software en extra kennis in huis. Door deze twee merken samen te brengen ontstaat er een unieke combinatie tussen Customer Data Platform software en consultancy”, aldus Frank de Beun, CEO van The Data Agency.
Internationaal waarde toevoegen
Pieter Hallewas, Managing Director van Invenna, verhuisde in augustus 2020 mee met Invicta naar The Data Agency. Hij licht de keuze voor de samenvoeging nader toe: “Wij kijken uit naar een nieuw tijdperk waarin Invenna zich nog sneller kan ontwikkelen. Zowel technisch als functioneel. De keuze om verder te gaan als Invenna biedt slagkracht en maakt het mogelijk om ook internationaal waarde toe te voegen aan de (marketing)processen van onze klanten.” Verscheidene organisaties zoals Robeco, Mediahuis, KWF Kankerbestrijding en Museumvereniging vertrouwen op de dienstverlening van Invenna.
Door de integratie bundelt The Data Agency de krachten, services en kennis van de twee merken. Specialismen als het ontsluiten van databronnen, toepassen van artificial intelligence en het geautomatiseerd managen van on- en offline content, worden met Invenna verder geïntegreerd. Daarnaast is Invenna het eerste Customer Data Platform in Nederland dat zowel first-party data als aanvullende data ontsluit. Dit betekent dat onder meer de landelijke segmentatie data van GeoMarktprofiel en datakwaliteit oplossingen van EDM direct vanuit Invenna beschikbaar zijn. Door de Invenna software te combineren met de kennis en data van de andere merken, wordt het voor organisaties mogelijk om beter en efficiënter datagedreven te ondernemen.
The Data Agency is een groep die is gespecialiseerd in technologie, data en analyse. EDM, GeoMarktprofiel, Human Inference en Invenna maken hier onderdeel van uit. De groep heeft 120 medewerkers, werkzaam in de kantoren in Utrecht, Arnhem en Brussel, en versterkte in 2020 de marktpositie middels de overname van Invicta en diens Customer Data Platform Invenna.
8 - 12 maart 2021 [5 halve dagen online]Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelij...
23 en 24 maart 2021 Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij sneller nieuwe ge...
14 en 15 april 2021 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
20 april 2021 (online seminar op 1 ochtend)Praktische workshop met Rogier Werschkull over cloud datawarehousing.Wat zijn de voor- en nadelen van Cloud Datawarehousing en hoe pak je dat aan? Tijdens deze online sessie van een halve dag door expert Ro...
22 april 2021 (online seminar op 1 ochtend) Iedere organisatie heeft te maken met het integreren van systemen en applicaties. Maar hoe worden integratieprocessen en informatiestromen nu werkelijk geautomatiseerd? En hoe pakt u dit op een efficië...
11 mei 2021 (online seminar op 1 ochtend) Cloud Native technologieën als FaaS (Function-As-A-Service), Cloud Native messaging en Serverless API Management zijn belangrijke bouwstenen voor een nieuwe generatie van integratie-architecturen. T...
18 mei 2021 Praktische workshop Datavisualisatie en Data-driven Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromi...
19 en 20 mei 2021 Correcte informatie die in de juiste vorm en op het gewenste moment beschikbaar is lijkt een vanzelfsprekendheid. Dit doel kan alleen worden bereikt met een consequent beleid, dat doordacht alle fases van de levenscyclus van informa...
Deel dit bericht