17-12-2020

SAS-experts geven voorspellingen voor 2021

Deel dit bericht

SAS wil graag enkele belangrijke inzichten delen van haar experts. SAS vroeg hen welke trends en voorspellingen zij voor 2021 zien voor verschillende markten en domeinen.

Het jaar van het vaccin
"2020 is het jaar van COVID-19, en 2021 zal het jaar van het vaccin worden. Hierbij zal Analytics een belangrijke rol gaan spelen voor de planning van de uitrol en het volgen van de distributie, de neveneffecten en de doeltreffendheid van de vaccins."
Mark Lambrecht, Directeur van Global Health en Life Sciences, SAS over gezondheidszorg

‘Patiënt-first’ zorg op maat
"Post-COVID-19  klinisch onderzoek zal in toenemende mate worden ontworpen en gebouwd rondom de wereld van de patiënt. Met sensoren, wearables en apps kunnen patiënten langer thuis verzorging genieten en 24/7 worden gemonitord. Zo ontstaat er een datagedreven ontwikkelproces van geneesmiddelen. De vooruitgang op het gebied van analytics geeft de geneesmiddelenontwikkeling een nieuwe impuls in zijn constante zoektocht naar innovatieve therapieën.
Klinische studies kunnen dankzij analytics bijdragen aan de ontwikkeling van meerdere geneesmiddelen binnen één studie en leiden tot meer gepersonaliseerde en doelgerichte therapieën. De resultaten van klinische studies komen steeds sneller beschikbaar, waardoor patiënten de transparantie krijgen die ze nodig hebben om de behandeling te vinden die voor hen werkt.”
Mark Lambrecht, directeur van Global Health en Life Sciences, over gezondheidszorg

Consumenten krijgen meer controle met alles op afstand
"Digitale transformatie is nu een kwestie van overleven - consumenten hebben de keuze en controle over hun aankopen in de detailhandel, het bankwezen, communicatie- en nutsvoorzieningen, verzekeringen en persoonlijke gezondheidszorg. Er is een app voor alles en bedrijven worden constant langs de lat gelegd. Consumenten verwachten de beste aanbiedingen, eenvoudige betalingsmogelijkheden, snelle levering en gratis retourzendingen, allemaal vanuit het oogpunt van gebruiksgemak en goede service. Van bedrijven wordt verwacht dat ze gelijke tred houden met de digitale industriegiganten met efficiëntere supply chains, 24-uurs online klantenservice en eenvoudige planning - allemaal geoptimaliseerd voor effectiviteit en efficiëntie door middel van analytics. De race is begonnen, maar hoe overleeft u het? Hoe sneller u nieuwe klantentrends kunt interpreteren vanuit digitale touchpoints, hoe groter de kans dat u de concurrentie voorblijft."
Steven Hofmans, Customer experience, analytics and marketing adviseur over online commercie

De datageneratie betreedt de arbeidsmarkt
"Twee factoren zullen een sterke invloed hebben op het succes van de komende generatie dataspecialisten: gepersonaliseerde individuele curricula en het vermogen om met alle facetten van de data om te gaan. Om succesvol te zijn hebben nieuwkomers op de arbeidsmarkt niet alleen analytische vaardigheden nodig; ze moeten ook storytelling en projectmanagement skills bezitten en aspecten van ethiek en compliance beheersen. Gepersonaliseerde leertrajecten vormen de sleutel om te kunnen concurreren op de arbeisdsmarkt.”
Jürgen Kaselowsky, EMEA Academics Manager, SAS over werkgelegenheid

Smart cities worden ingehaald door ’slimme dorpen’
"Het afgelopen jaar hebben we gezien dat organisaties zijn begonnen met het bevorderen van werken op afstand. In veel landen ontstaat een omgekeerde migratie van grote steden naar de kleinere steden of dorpen. Dit leidt tot een verandering in de strategie van de bedrijven die diensten verlenen op het gebied van breedband, voedselvoorziening en andere slimme diensten. Alle belanghebbenden in een ’smart city’ of slimme samenleving moeten samenwerken om deze omgekeerde migratie te bevorderen. Van lokale en federale overheden tot technologieleveranciers,spelen  allemaal een rol hierin.”
Dwijendra Dwivedi, EMEA AI en IOT Practice Lead, SAS over werken op afstand

Old-school organisaties kunnen zichzelf opnieuw uitvinden met analytics
"Ontwikkelingen op het vlak van AI en analytics helpen ook om het positieve sentiment ten opzichte van traditionele organisaties, zoals overheidsinstellingen en banken, te veranderen. De datagestuurde reacties van de overheid op COVID-19veranderen de perceptie ten aanzien van de reactiesnelheid van de overheid. En banken die tools voor geautomatiseerde besluitvormingstrajecten implementeren verrassen hun klanten met nieuwe investeringsmogelijkheden. De sectoren die nieuwe technologieen als eerste omarmden, laten zien dat ze analytics op nieuwe manieren kunnen toepassen."
Steve Bennett, directeur van Public Sector and Financial Services, SAS over innovatie in traditionele sectoren

Partners