Data monetization is about harvesting direct financial results from having access to data that is stored, maintained, categorized and made accessible in an optimal manner. Traditionally data management & analytics has contributed indirectly to fi...
Google introduceert twee Internet of Things-oplossingen tijdens Google Cloud Next ‘18 in San Francisco. Edge TPU is een nieuwe hardwarechip en Cloud IoT Edge is een oplossing die de AI-tools van Google Cloud beschikbaar maakt voor gateways en c...
IBM annonceert een aantal projecten met meerdere toonaangevende Nederlandse bedrijven die werken met IBM om gebruik te kunnen maken van geavanceerde technologie zoals AI, blockchain, cloud en analytics. Tele2 heeft een nieuwe app geïntroduceerd die ...
Met o.a. Alec Sharp, Nicola Askham, Winfried Etzel, Sjoukje Zaal, Victor de Graaff en Linda Terlouw. Enkele topics: Cloud Data Architecture, Testen van Data, Data Mesh & Federated Data Governance, Datamodelleren, DWH design met Gen-AI. Schrijf nu in!
Part 1 and Part 2 of this blog series evaluated the importance of tying business goals to technology outcomes, specifically in relation to business intelligence and analytics use. These blogs also discussed technology use and industry and competitive...
Steeds meer bedrijven volgen een cloud first-strategie. Maar geldt dat ook voor Business Intelligence- en analyticsapplicaties waarbij gebruik wordt gemaakt van bedrijfsgevoelige informatie? MicroStrategy kiest er bewust voor om zijn diensten via ond...
Aston Martin Red Bull Racing gaat samenwerken met IBM's Weather Company om raceteams aan een kritische voorsprong te helpen op de concurrentie door het gebruik van wereldwijde weerdata. Met de gegevens van de Weather Company kunnen Aston Martin Red B...
Tableau Software heeft aangekondigd dat het Empirical Systems heeft overgenomen, een artificial intelligence startup die is ontstaan uit het Probabilistic Computing Project van het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Met integratie van de ge...
De Amaury Sport Organisation (A.S.O.), organisator van de Tour de France, werkt sinds 2015 samen met Dimension Data om een nieuwe generatie sportfans te bedienen. Deze generatie – tussen de 18 en 35 jaar oud – vormt inmiddels 73 procent v...
Op donderdag 31 mei vond de eerste editie van de SAS Data Science & Analytics Day plaats in het NBC in Nieuwegein. SAS informeerde en inspireerde de bijna 1.000 aanwezige bezoekers tijdens dit evenement met de nieuwste ontwikkelingen en trends op...
Cloudera heeft aangekondigd dat het de Microsoft 2018 Global Partner of the Year Open Source Data & AI Award heeft gewonnen. Het bedrijf wordt geëerd in een wereldwijd veld van top Microsoft-partners voor excellentie in innovatie en implemen...