26-08-2020

Dataiku haalt 100 miljoen dollar op voor uitbreiding positie in AI

Deel dit bericht

Dataiku, platform voor enterprise AI en machine learning, kondigt een Series-D investering aan van 100 miljoen dollar. De investeringsronde wordt geleid door Stripes met een aanzienlijke investering van Tiger Global Management en participatie van huidige investeerders Battery Ventures, CapitalG, Dawn Capital, FirstMark Capital en ICONIQ.

Dataiku stimuleert en helpt bedrijven om AI in te zetten en bedient inmiddels 300 klanten die begrijpen dat een collaboratieve en complete AI-strategie een belangrijke bijdrage levert aan hun succes. “Onze leiderschapspositie in enterprise AI blijft investeerders van wereldklasse aantrekken. Zij zien dat onze oplossing en klantenportfolio zich wereldwijd uitstrekken en dat we een unieke positie hebben om te helpen het onbenutte potentieel van AI in te zetten om organisaties te transformeren”, zegt medeoprichter en CEO Florian Douetteau van Dataiku. “In een wereldwijde markt die is opgeschud door de veranderingen die 2020 heeft gebracht, heeft AI bewezen een cruciaal element te zijn in het succes van organisaties en hebben we groei gerealiseerd in alle belangrijke branches.”

Meer dan 450 mensen
Dataiku is opgericht in 2013 met de missie om machine learning en AI-projecten uit experimentele laboratoria te halen en in de dagelijkse processen bij bedrijven toe te passen. Dataiku bedient wereldwijd honderden klanten, waaronder Schlumberger, GE Aviation, Sephora, Unilever, BNP Paribas, Premera Blue Cross, Kuka en Santander. Het team is uitgegroeid tot meer dan 450 mensen die werken vanuit Amsterdam, New York, Parijs, Londen, Frankfurt, Dubai, Sydney en Singapore.

Waarborgen door machine learning
Volgens Ron Shah, partner bij Stripes, is de ontwikkeling van enterprise AI snel verschoven van de experimentele fase naar grootschalige toepassing in de praktijk. “Dataiku loopt hierbij voorop met het meest uitgebreide, veilige en bedrijfsklare product dat we in ons uitgebreide onderzoek naar deze markt zijn tegengekomen.” Paul Melchiorre, Operating Partner bij Stripes, voegt toe; “Wat we bij Dataiku hebben gezien, is niet alleen toewijding aan het ontwikkelen van toekomstbestendige technologie voor klanten in bijna elke grote industrie en regio, maar misschien nog belangrijker, een team van toegewijde professionals en een wereldwijde organisatie waar wordt gewerkt aan het waarborgen van vertrouwen, veiligheid en veerkracht door machine learning. We zijn verheugd met deze investering deel uit te maken van hun succes”.

Partners