21-02-2020

Beeckestijn start post-master Data Driven Strategie & Organisatie

Deel dit bericht

Beeckestijn Business School start in maart 2020 met een post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie. In zo'n tien bijeenkomsten gedurende een periode van ongeveer vier maanden worden professionals met een aantal jaren werkervaring opgeleid in dit vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Beeckestijn Business School is een in Leusden gevestigde opleider voor customer data, digitale marketing, communicatie en customer management.

De opleiding bestaat uit colleges, een Hardvard casedag en het werken aan een eigen data driven strategie en plan van aanpak. Deelnemers krijgen de laatste inzichten, concepten en cases aangeboden en kunnen deze direct in de praktijk toepassen. De opleiding wordt gegeven in Utrecht en Amsterdam.

Veel organisaties worstelen met het ontwikkelen van een visie hoe data in te zetten om hun bedrijfsdoelstellingen te halen. Digitalisering van klantcontact, privacy wetgeving, cloud computing en artificial intelligence hebben veel organisaties moeite om gestructureerd met data om te gaan. Terwijl data één van de belangrijkste assets zijn die een organisatie heeft.
Ook klanten verwachten dat organisaties weten waar ze behoefte aan hebben en vinden klantgericht communiceren belangrijk. De omgeving wordt als gevolg van digitalisering steeds dynamischer, klanten veeleisender en zonder een customer data strategie wordt het heel lastig om te overleven.

Rol van de klant
De rol van de klant is in het digitale tijdperk compleet veranderd. Persoonlijk communiceren is geen onderscheidend vermogen meer maar een dissatisfier. Het verwachtingspatroon is als gevolg van veel e-commerce bedrijven gestegen en klanten verwachten zowel binnen B2C als B2B dat een organisatie rekening houdt met hun individuele behoeftes.
De post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie heeft als doel professionals en managers op te leiden om organisaties te helpen hun communicatie, marketing, sales en service meer datadriven te maken. Doel is niet alleen actuele kennis en kunde bij te brengen maar deze direct toe te passen in de praktijk. Deelnemers worden gecoacht en begeleid om voor hun eigen organisatie een strategie, plan van aanpak en business case te maken.

Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School, is blij met de start van deze opleiding. “Deze opleiding is een unieke opleiding die nieuw is voor Nederland en België. Data en intelligence worden veel gebruikt voor beleid en plannen. De uitdaging is op data actionable in te zetten op een zodanige manier dat de klant en de organisatie hier beter van worden. Deze opleiding is een prachtige uitbreiding van onze portfolio en past uitstekend in ons huidig aanbod van specialistische opleidingen op het gebied van Customer Centricity, Digitale marketing en Digitale Transformatie.”

Meer informatie: Beeckestijn Business School

Partners