Beeckestijn Business School start in maart 2020 met een post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie. In zo'n tien bijeenkomsten gedurende een periode van ongeveer vier maanden worden professionals met een aantal jaren werkervaring opgeleid in dit vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Beeckestijn Business School is een in Leusden gevestigde opleider voor customer data, digitale marketing, communicatie en customer management.
De opleiding bestaat uit colleges, een Hardvard casedag en het werken aan een eigen data driven strategie en plan van aanpak. Deelnemers krijgen de laatste inzichten, concepten en cases aangeboden en kunnen deze direct in de praktijk toepassen. De opleiding wordt gegeven in Utrecht en Amsterdam.
Veel organisaties worstelen met het ontwikkelen van een visie hoe data in te zetten om hun bedrijfsdoelstellingen te halen. Digitalisering van klantcontact, privacy wetgeving, cloud computing en artificial intelligence hebben veel organisaties moeite om gestructureerd met data om te gaan. Terwijl data één van de belangrijkste assets zijn die een organisatie heeft.
Ook klanten verwachten dat organisaties weten waar ze behoefte aan hebben en vinden klantgericht communiceren belangrijk. De omgeving wordt als gevolg van digitalisering steeds dynamischer, klanten veeleisender en zonder een customer data strategie wordt het heel lastig om te overleven.
Rol van de klant
De rol van de klant is in het digitale tijdperk compleet veranderd. Persoonlijk communiceren is geen onderscheidend vermogen meer maar een dissatisfier. Het verwachtingspatroon is als gevolg van veel e-commerce bedrijven gestegen en klanten verwachten zowel binnen B2C als B2B dat een organisatie rekening houdt met hun individuele behoeftes.
De post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie heeft als doel professionals en managers op te leiden om organisaties te helpen hun communicatie, marketing, sales en service meer datadriven te maken. Doel is niet alleen actuele kennis en kunde bij te brengen maar deze direct toe te passen in de praktijk. Deelnemers worden gecoacht en begeleid om voor hun eigen organisatie een strategie, plan van aanpak en business case te maken.
Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School, is blij met de start van deze opleiding. “Deze opleiding is een unieke opleiding die nieuw is voor Nederland en België. Data en intelligence worden veel gebruikt voor beleid en plannen. De uitdaging is op data actionable in te zetten op een zodanige manier dat de klant en de organisatie hier beter van worden. Deze opleiding is een prachtige uitbreiding van onze portfolio en past uitstekend in ons huidig aanbod van specialistische opleidingen op het gebied van Customer Centricity, Digitale marketing en Digitale Transformatie.”
Meer informatie: Beeckestijn Business School
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
Deel dit bericht