Beeckestijn Business School start in maart 2020 met een post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie. In zo'n tien bijeenkomsten gedurende een periode van ongeveer vier maanden worden professionals met een aantal jaren werkervaring opgeleid in dit vakgebied dat sterk in ontwikkeling is. Beeckestijn Business School is een in Leusden gevestigde opleider voor customer data, digitale marketing, communicatie en customer management.
De opleiding bestaat uit colleges, een Hardvard casedag en het werken aan een eigen data driven strategie en plan van aanpak. Deelnemers krijgen de laatste inzichten, concepten en cases aangeboden en kunnen deze direct in de praktijk toepassen. De opleiding wordt gegeven in Utrecht en Amsterdam.
Veel organisaties worstelen met het ontwikkelen van een visie hoe data in te zetten om hun bedrijfsdoelstellingen te halen. Digitalisering van klantcontact, privacy wetgeving, cloud computing en artificial intelligence hebben veel organisaties moeite om gestructureerd met data om te gaan. Terwijl data één van de belangrijkste assets zijn die een organisatie heeft.
Ook klanten verwachten dat organisaties weten waar ze behoefte aan hebben en vinden klantgericht communiceren belangrijk. De omgeving wordt als gevolg van digitalisering steeds dynamischer, klanten veeleisender en zonder een customer data strategie wordt het heel lastig om te overleven.
Rol van de klant
De rol van de klant is in het digitale tijdperk compleet veranderd. Persoonlijk communiceren is geen onderscheidend vermogen meer maar een dissatisfier. Het verwachtingspatroon is als gevolg van veel e-commerce bedrijven gestegen en klanten verwachten zowel binnen B2C als B2B dat een organisatie rekening houdt met hun individuele behoeftes.
De post-master opleiding Data Driven Strategie & Organisatie heeft als doel professionals en managers op te leiden om organisaties te helpen hun communicatie, marketing, sales en service meer datadriven te maken. Doel is niet alleen actuele kennis en kunde bij te brengen maar deze direct toe te passen in de praktijk. Deelnemers worden gecoacht en begeleid om voor hun eigen organisatie een strategie, plan van aanpak en business case te maken.
Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School, is blij met de start van deze opleiding. “Deze opleiding is een unieke opleiding die nieuw is voor Nederland en België. Data en intelligence worden veel gebruikt voor beleid en plannen. De uitdaging is op data actionable in te zetten op een zodanige manier dat de klant en de organisatie hier beter van worden. Deze opleiding is een prachtige uitbreiding van onze portfolio en past uitstekend in ons huidig aanbod van specialistische opleidingen op het gebied van Customer Centricity, Digitale marketing en Digitale Transformatie.”
Meer informatie: Beeckestijn Business School
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
Deel dit bericht