22-01-2020

Qlik wil met services omtrent datavaardigheid klantsucces vergroten

Deel dit bericht

Qlik lanceert haar Data Literacy Consulting Service en Signature Services. Het aanbod, bestaande uit consultancy, training en ondersteuning, is bedoeld om bedrijven te helpen te transformeren naar een datagedreven organisatie. Bedrijven worden in staat gesteld continu te blijven leren over data, terwijl zij binnen de organisatie de datavaardigheid (data literacy) blijven verhogen en steeds beter de waarde van data leren gebruiken.

“Van over de hele wereld horen we organisaties zeggen dat datavaardigheid essentieel is om op basis van data beslissingen te kunnen nemen”, zegt James Fisher, Chief Product Officer bij Qlik. “Waar bedrijven echter moeite mee hebben is om de mensen, processen en technologieën efficiënt samen te laten werken. Door data overal goed te integreren en beslissingen op basis van data te leren nemen, kunnen bedrijven hun succes bij klanten verhogen, binnen elke tak van de organisatie.”

Data Literacy as a Service
De afgelopen twee jaar groeide de interesse in datavaardigheid services voor bedrijven gestaag. Qlik’s Data Literacy Index laat zien dat bedrijven die hoog scoren op datageletterdheid minstens 320 miljoen dollar meer waard zijn. Uit onderzoek van Qlik en Accenture blijkt echter dat slechts 21 procent van de werknemers wereldwijd volledig vertrouwen heeft in zijn of haar eigen datavaardigheden. Tweederde van de werknemers zegt soms overweldigd te zijn. Dit leidt ertoe dat werknemers ten minste een uur per week besteden aan het uitstellen van datagerelateerde zaken, en dit kost bedrijven miljarden per jaar.

De terughoudendheid van werknemers vormt een extra struikelblok voor organisaties die data en analytische oplossingen willen implementeren. Dit vormde de vraag naar 250 workshops, door Qlik geleid, over datavaardigheid in de afgelopen twee jaar. Organisaties gaven aan enorm met de workshops geholpen te zijn, maar desalniettemin erkenden sommige bedrijven, vooral Chief Data Officers, meer hulp nodig te hebben met het implementeren van datavaardigheid in het bedrijf. Data Literacy as a Service hoopt aan die vraag te voldoen en de brug te vormen voor bedrijven tussen hun mensen, processen en technische uitdagingen op het gebied van datagebruik. Door successen van data te laten zien, kan het vertrouwen van werknemers in het gebruik van data groeien.

Doorlopend adoptieprogramma
Data Literacy as a Service probeert op drie manieren een door data gedreven cultuur te creëren. Het maakt de waarde van analytische technologie en processen duidelijk aan mensen, het levert een doorlopend adoptieprogramma en opleiding met betrekking tot data, en het biedt 24/7 ondersteuning. Data Literacy Consulting Services en Signature Services zijn als abonnement beschikbaar en aan te passen naar specifieke wensen van elke organisatie.

De nieuwe diensten houden onder andere het volgende in:
Data Literacy Consulting Services – Opleiding, consultancy en verandermanagement om een cultuur van datageletterdheid binnen de organisatie te ontwikkelen. Een team van wereldwijd erkende experts in data-analyse biedt een plan van zes stappen om organisaties te helpen de cultuur te adopteren.
Signature Service – Een ‘abonnement voor succes’, waarbij Qlik een gepersonaliseerd pad uitstippelt dat klanten, met Qlik aan hun zijde, kunnen volgen. Hierbij houdt Qlik altijd rekening met de prioriteiten van de organisatie en zullen de nieuwste technologieën en processen binnen datagebruik altijd in de gaten worden gehouden.

Partners