30-12-2019

SAMR versterkt B2B-dienstverlening met deelname in bedrijfsdataspecialist

Deel dit bericht

MarketResponse International Group in Leusden neemt een belang van vijftig procent in leadgeneratiespecialist RealTime Lead Group in Amsterdam. Met deze deelname kan onderzoeksbureau SAMR, onderdeel van MarketResponse, de dienstverlening in het B2B-segment een krachtige impuls geven.

SAMR en de RealTime Lead Group werken al enkele jaren intensief samen. Dat heeft geresulteerd in de succesvolle SAMR LeadOptimizer, een zelflerende B2B-tool die op basis van data-analyse salesafdelingen voorziet van een permanente stroom steeds relevanter wordende businessleads. SAMR beschikte al over tools die gebaseerd zijn op geo-psychografische consumentendata tot op voordeurniveau, zoals het SAMR BSR-model. Deze profileringtechniek is nu ook beschikbaar voor bedrijven.

Uitbreiding datagedreven consultancy
Met deze deelname krijgt SAMR nu ook toegang tot de 150 miljoen B2B-bedrijven in meer dan 130 landen waarover RealTime Lead Group beschikt, zegt Jorgen Botermans, directeur van SAMR en MarketResponse. “Dat biedt veel mogelijkheden om onze op Nederlandse consumentendata gebaseerde portefeuille te verbreden naar een internationale B2B-dataportefeuille. De deelname past volledig in onze strategie om onze activiteiten op het gebied van data-gedreven consultancy sterk uit te breiden en te intensiveren”, aldus Botermans.

Directeur Rutger Vinke van RealTime Lead Group ziet in het partnership met SAMR de ideale mogelijkheid om wederzijdse kennis te bundelen, markten te combineren en nieuwe markten aan te boren, zowel nationaal als internationaal. “De ontwikkelingen in de markt bieden daartoe volop aanknopingspunten. Door het strategisch partnership met SAMR beschikken we nu over nog meer en specifiekere datakennis en data-intelligentie én over mogelijkheden om deze kennis in de markt te benutten. Daar komt bij dat SAMR het verkennen van de mogelijkheden van data-intelligentie sterk stimuleert”, zegt Vinke.

Partners