25-03-2019

SAP kondigt uitbreiding aan van Analytics Cloud

Deel dit bericht

SAP heeft verbeteringen aangekondigd in de SAP Analytics Cloud-oplossing, waaronder aan augmented analytics, Business Intelligence, enterprise planning workflows en data-integratiemogelijkheden. Deze aankondiging werd gedaan tijdens de Gartner Data & Analytics Summit op 18 en 21 maart in Orlando, Florida.

De combinatie van machine-intelligentie en menselijke creativiteit is volgens Gerrit Kazmaier, senior vicepresident SAP HANA en Analytics, waar analytics het beste werkt. “Met SAP Analytics Cloud ligt onze focus op continue innovatie in een uniforme oplossing die intuïtief, krachtig en ontworpen is voor de zakelijke gebruiker. We blijven onze klanten voorzien van een end-to-end data- en analysebenadering, waardoor betrouwbare, datagedreven beslissingen en intelligente processen mogelijk zijn die betere bedrijfsresultaten opleveren. "

Augmented Analytics
Voortbouwend op de augmented analytics-mogelijkheden die al beschikbaar zijn, kunnen gebruikers nieuwe machine learning en kunstmatige intelligente mogelijkheden toevoegen aan bestaande Business Intelligence en planningsworkflows. Verbeterde Search to insight mogelijkheden maken het gemakkelijker voor gebruikers om data te bevragen in natuurlijke taal, en met de Smart discovery mogelijkheid inzichten automatisch te genereren. Met de Smart predict mogelijkheid kunnen bedrijfsanalisten modellen trainen om toekomstige uitkomsten te voorspellen. Verbeteringen omvatten tijdreeksmodellen en verbeteringen aan de user experience die het analisten gemakkelijker maken om beslissingen te automatiseren.

Data en Analytics Platform
Door de toevoeging van meer dan 100 nieuwe databronnen kunnen gebruikers eenvoudig verbinding maken met nog meer gegevens en komt het totale aantal databronnen uit op meer dan 250. Verbeterde live connectiviteit stelt klanten in staat om meer waarde uit SAP Analytics Cloud te halen. Directe toegang tot vertrouwde bronnen zoals SAP BusinessObjects-oplossingen, het SAP HANA dataplatform (on-premise en service), de SAP Business Warehouse-toepassing, SAP S/4HANA, SAP S/4HANA Cloud en de SAP Marketing Cloud-oplossing betekent dat klanten toegang krijgen tot data waar het zich bevindt zonder noodzaak om het naar de cloud te verplaatsen.

SAP Analytics Cloud is ook geïntegreerd in de SAP BW/4HANA 2.0-oplossing en biedt klanten end-to-end analytics en datawarehousing-mogelijkheden. De SAP Analytics Hub-oplossing, geleverd met SAP Analytics Cloud, biedt een enkel toegangspunt voor alle analytische inhoud, SAP of niet-SAP, ongeacht waar het zich bevindt. Deze verbeteringen helpen klanten de toegang tot analyses die verspreid liggen over hun organisatie te vereenvoudigen en bieden een single version of the truth voor het nemen van feitgebaseerde beslissingen.

Partners