SAP heeft verbeteringen aangekondigd in de SAP Analytics Cloud-oplossing, waaronder aan augmented analytics, Business Intelligence, enterprise planning workflows en data-integratiemogelijkheden. Deze aankondiging werd gedaan tijdens de Gartner Data & Analytics Summit op 18 en 21 maart in Orlando, Florida.
De combinatie van machine-intelligentie en menselijke creativiteit is volgens Gerrit Kazmaier, senior vicepresident SAP HANA en Analytics, waar analytics het beste werkt. “Met SAP Analytics Cloud ligt onze focus op continue innovatie in een uniforme oplossing die intuïtief, krachtig en ontworpen is voor de zakelijke gebruiker. We blijven onze klanten voorzien van een end-to-end data- en analysebenadering, waardoor betrouwbare, datagedreven beslissingen en intelligente processen mogelijk zijn die betere bedrijfsresultaten opleveren. "
Augmented Analytics
Voortbouwend op de augmented analytics-mogelijkheden die al beschikbaar zijn, kunnen gebruikers nieuwe machine learning en kunstmatige intelligente mogelijkheden toevoegen aan bestaande Business Intelligence en planningsworkflows. Verbeterde Search to insight mogelijkheden maken het gemakkelijker voor gebruikers om data te bevragen in natuurlijke taal, en met de Smart discovery mogelijkheid inzichten automatisch te genereren. Met de Smart predict mogelijkheid kunnen bedrijfsanalisten modellen trainen om toekomstige uitkomsten te voorspellen. Verbeteringen omvatten tijdreeksmodellen en verbeteringen aan de user experience die het analisten gemakkelijker maken om beslissingen te automatiseren.
Data en Analytics Platform
Door de toevoeging van meer dan 100 nieuwe databronnen kunnen gebruikers eenvoudig verbinding maken met nog meer gegevens en komt het totale aantal databronnen uit op meer dan 250. Verbeterde live connectiviteit stelt klanten in staat om meer waarde uit SAP Analytics Cloud te halen. Directe toegang tot vertrouwde bronnen zoals SAP BusinessObjects-oplossingen, het SAP HANA dataplatform (on-premise en service), de SAP Business Warehouse-toepassing, SAP S/4HANA, SAP S/4HANA Cloud en de SAP Marketing Cloud-oplossing betekent dat klanten toegang krijgen tot data waar het zich bevindt zonder noodzaak om het naar de cloud te verplaatsen.
SAP Analytics Cloud is ook geïntegreerd in de SAP BW/4HANA 2.0-oplossing en biedt klanten end-to-end analytics en datawarehousing-mogelijkheden. De SAP Analytics Hub-oplossing, geleverd met SAP Analytics Cloud, biedt een enkel toegangspunt voor alle analytische inhoud, SAP of niet-SAP, ongeacht waar het zich bevindt. Deze verbeteringen helpen klanten de toegang tot analyses die verspreid liggen over hun organisatie te vereenvoudigen en bieden een single version of the truth voor het nemen van feitgebaseerde beslissingen.
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht