28-02-2019

Atos en Google Cloud ontwikkelen AI chatbot voor T-Mobile Nederland

Deel dit bericht

Atos en Google Cloud hebben een overeenkomst gesloten met T-Mobile Nederland voor de ontwikkeling van een nieuwe schaalbare, veeltalige chatbot die via verschillende kanalen communiceert en gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie. De introductie van deze chatbot is onderdeel van het digitale transformatieplan van het telecombedrijf.

Dankzij de diepgaande sectorkennis van Atos in combinatie met de allerlaatste technologie van Google Cloud wordt deze chatbot ingezet om analyses van klantdata en -contacten te stroomlijnen om kosten te verlagen en de klanttevredenheid te vergroten. Atos heeft nauw samengewerkt met T-Mobile Nederland om de nieuwe chatbot te ontwikkelen en een op maat gesneden oplossing te bieden die voldoet aan al haar specifieke vereisten. De chatbot wordt verbonden met de website en social media-kanalen van T-Mobile Nederland en aan haar klanten- en productendatabase.

De overeenkomst is gebaseerd op een succesvol proof of concept van een chatbot dat in november 2018 tot stand kwam en een hoog niveau van ‘user intent recognition’ opleverde. Het contract voorziet in de bouw en de doorontwikkeling met behulp van AI van een chatbot, bijvoorbeeld door de inzet van het Contact Center AI van Google Cloud. Het doel is een moderne, meer gepersonaliseerde en intuïtieve klantbeleving te realiseren die snel inzichten biedt in klantgegevens.

Tags:

AI, Chatbots

Company:

Atos, Google Cloud

Partners