05-02-2019

Qlik neemt CrunchBot en Crunch Data over

Deel dit bericht

Qlik heeft aangekondigd dat het bedrijf de AI-analysebot van CrunchBot heeft overgenomen, tegelijk met het ervaren AI-team van Crunch Data Inc. Analyseresultaten die dankzij deze oplossingen in natuurlijke taal worden aangeboden, bieden verbeterde inzichten aan gebruikers, zowel in Qlik Sense als in populaire samenwerkingstools zoals Slack, Skype, Salesforce Chat en Microsoft Teams.

Door de toevoeging van extra functionaliteit voor gespreksanalyse, die is ontwikkeld met het platform van Qlik en open API's, zijn de augmented intelligence en de cognitieve capaciteit van Qlik verder uitgebreid.

Gartner voorspelt dat in 2020 zo'n 50 procent van de analytische zoekacties automatisch wordt gegenereerd, of wordt gegenereerd via een zoekfunctie, natuurlijke taalverwerking of spraak. Qlik-gebruikers profiteren al van de augmented intelligence en natuurlijke taalverwerking in Qlik en CrunchBot breidt deze mogelijkheden verder uit met een conversational interface.

Beste van twee werelden
CrunchBot werkt uitsluitend met Qlik en overbrugt de kloof tussen visuele discovery en gespreksanalyse. CrunchBot is een volgens TED (Trusted Extension Developer) geaccrediteerde oplossing, die door Qlik is gevalideerd voor kwaliteit en functionaliteit en is gebouwd met de open API's en associatieve engine van Qlik. Dat geeft gebruikers de mogelijkheid om het volgende te doen:
- Vragen stellen op een natuurlijke manier via de interface van Qlik Sense of populaire samenwerkingstools
- Beschikbare data verkennen en er vragen over stellen via spraakinteractie
- Nuttige inzichten en antwoorden ontvangen inclusief context
- De resultaten rechtstreeks gebruiken in de analyse-apps van Qlik Sense
- Gebruik maken van natuurlijke taalwerking (NLP) die zichzelf automatisch traint

Deze aanpak omvat volgens Qlik het beste van twee werelden, omdat gebruikers kunnen beginnen met een gesproken interactie en kunnen overschakelen naar een visuele werkwijze voor meer inzichten. CrunchBot is exclusief beschikbaar als oplossing in het Qlik Sense-platform. Het nieuwe product wordt hernoemd naar Qlik Insight Bot, werkt naast de bestaande Insight Advisor en wordt geïntegreerd met de cognitieve engine van Qlik.

Partners