MicroStrategy, leverancier van BI- en analyticssoftware, heeft de algemene beschikbaarheid van MicroStrategy 2019 aangekondigd. Dit enterprise platform zorgt voor mobility oplossingen die de digitale transformatie vlekkeloos laten verlopen en federated analytics waardoor organisaties business inzicht en intelligence kunnen optimaliseren. In MicroStrategy 2019 staat HyperIntelligence centraal. Hiermee komt business intelligence als een natuurlijke intelligentielaag beschikbaar, zonder dat de gebruiker één keer hoeft te klikken.
“We zijn trots om MicroStrategy 2019 te onthullen. Het eerste enterprise analytics en mobility platform dat voorziet in business intelligence die organisaties op ieder moment van de dag nodig hebben,” zegt Michael J. Saylor, CEO van MicroStrategy. “Organisaties moeten vandaag de dag erg snel kunnen optreden. Wanneer het echt om seconden gaat, kan het niet zo zijn dat je moet doorklikken om waardevolle informatie te zien. Laat staan dat er tijd is voor medewerkers om datasets samen te stellen met self-service analytics. Met HyperIntelligence worden informatie en inzichten vanzelfsprekend. Informatie over klanten, producten en medewerkers wordt op een natuurlijke manier aangeboden, zonder dat de gebruiker ook maar één muisklik hoeft te gebruiken. Waardevolle informatie vindt naadloos zijn weg naar de gebruiker via een scherm, via spraak of door de lens van een camera.”
HyperIntelligence
MicroStrategy 2019 introduceert met HyperIntelligence een nieuwe vorm van Business Intelligence die de manier waarop gebruikers toegang hebben tot de informatie, die nodig is om talloze beslissingen te nemen, optimaliseert. Met MicroStrategy 2019 kunnen organisaties informatie direct naar de web-based workflows van gebruikers sturen. Dit gebeurt op basis van de HyperCard feature, dat waardevolle gegevens en KPI’s over klanten, producten, mensen en vele andere elementen beschikbaar maakt, bijvoorbeeld in webapplicaties zoals e-mail, Salesforce of Office 365.
Alle informatie in één oogopslag
De toepassingsmogelijkheden zijn onbeperkt. Organisaties kunnen bijvoorbeeld een ‘klanten’ HyperCard uitrollen voor hun verkopers. Deze kaart presenteert informatie afkomstig uit Salesforce.com of vergelijkbare databronnen. Wanneer verkopers een naam van een van hun klanten in hun e-mail, spreadsheets, een CRM-systeem, LinkedIn, Google search of andere websites tegenkomen, dan markeert MicroStrategy deze klantnaam onmiddellijk. De vertegenwoordiger krijgt door zijn cursor of andere aanwijstool over het gemarkeerde woord te bewegen de bewuste kaart op het scherm. Zo krijgt hij inzicht in belangrijke KPI’s, kan hij relevante informatie vergaren en een ‘next best action’ voorgesteld krijgen. Hiermee krijgt de customer lifetime value een aanzienlijke impuls.
Data-analyse op ongekende schaal
Een andere belangrijke feature van MicroStrategy 2019 is federated analytics. Hiermee zijn organisaties in staat de analysetools die hun eindgebruikers nu gebruiken - zoals Microsoft Power BI, Tableau en Qlik - optimaal te benutten door deze aan te sluiten op het MicroStrategy 2019-platform. Zo werk je toe naar één versie van de waarheid. Vooraf geconfigureerde connectoren voor deze data-analyseoplossingen maken het mogelijk om vertrouwde datasets te visualiseren en toe te passen. Zo hoeven medewerkers hun processen en manier van werken niet aan te passen en kan de schaal van de analyses alsmede het aantal databronnen eindeloos worden uitgebreid.
Rijk aan functionaliteit
"Wij geloven dat MicroStrategy 2019 onze grootste doorbraak in analytics is in meer dan 10 jaar," aldus Tim Lang, Senior Executive Vice President en CTO bij MicroStrategy. "Voor het eerst hoeven zakelijke gebruikers niet naar antwoorden te zoeken - antwoorden komen naar hen toe. Naast ons revolutionaire HyperIntelligence-aanbod, zijn in MicroStrategy 2019 meer dan 5.000 verzoeken van klanten en nieuwe mogelijkheden opgenomen. We kunnen met recht stellen dat deze lancering een release betreft die rijker is aan functionaliteit en hoger is aan kwaliteit dan ooit tevoren."
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht