19-10-2018

Microsoft, Adobe en SAP kondigen Open Data Initiative aan

Deel dit bericht

Microsoft, Adobe en SAP hebben het Open Data Initiative geïntroduceerd. Samen bouwen de drie partners het customer experience management (CXM) opnieuw uit door bedrijven in staat te stellen meer waarde te halen uit hun data en realtime klantvaringen te bieden.

Veel bedrijven hebben moeite om een ​​volledig beeld te krijgen van de interacties en activiteiten van hun klanten, omdat ze geen informatie kunnen verbinden die is opgesloten in interne datasilo's. Tegelijkertijd bevindt belangrijke klantinformatie zich ook in externe silo's bij bemiddelingsdiensten en externe leveranciers, waardoor het vermogen van een bedrijf om de juiste verbindingen te maken en informatie te krijgen wordt beperkt.

Bedrijven over de hele wereld gebruiken software en services van Adobe, Microsoft en SAP om productontwikkeling, activiteiten, financiën, marketing, verkoop, human resources en meer uit te voeren. Daarom bundelen Adobe, Microsoft en SAP hun krachten om wederzijdse klanten te helpen met het Open Data Initiative, een gemeenschappelijke aanpak en reeks hulpmiddelen voor klanten op basis van drie leidende principes:
- Elke organisatie bezit en onderhoudt complete, directe controle over al hun data.
- Klanten kunnen AI-gestuurde bedrijfsprocessen in staat stellen om inzichten af te leiden uit uniforme gedrags- en operationele gegevens.
- Een breed partnerecosysteem moet eenvoudig een open en uitbreidbaar datamodel kunnen gebruiken om de oplossing uit te breiden.

Op basis van deze principes is de kern van het Open Data-initiatief het verwijderen van datasilo's en het mogelijk maken van een enkele weergave van de klant, zodat bedrijven hun data beter kunnen beheren en privacy- en beveiligingsinitiatieven kunnen ondersteunen. Met de mogelijkheid om gegevens beter te verbinden binnen de organisatie, kunnen bedrijven gemakkelijker AI en geavanceerde analyses toepassen voor realtime inzichten, bedrijfsapplicaties effectiever maken en een nieuwe categorie AI-gebaseerde diensten voor klanten opzetten.

Om het Open Data Initiative te realiseren, verbeteren de drie partners de interoperabiliteit en gegevensuitwisseling tussen hun applicaties en platforms - Adobe Experience Cloud en Adobe Experience Platform, Microsoft Dynamics 365, SAP C/4HANA en S/4HANA - via een gemeenschappelijk datamodel. Het datamodel voorziet in het gebruik van een gemeenschappelijke data lake-service op Microsoft Azure. Met deze uniforme data store kunnen klanten hun development tools en applicaties kiezen om services te bouwen en te implementeren.

Coca-Cola Company, Unilever en Walmart hebben hun steun en enthousiasme uitgedrukt voor het Open Data Initiative.

Meer informatie over Open Data Initiative.

Tags:

Data, Open data

Company:

Microsoft, SAP, Adobe

Partners