Microsoft, Adobe en SAP hebben het Open Data Initiative geïntroduceerd. Samen bouwen de drie partners het customer experience management (CXM) opnieuw uit door bedrijven in staat te stellen meer waarde te halen uit hun data en realtime klantvaringen te bieden.
Veel bedrijven hebben moeite om een volledig beeld te krijgen van de interacties en activiteiten van hun klanten, omdat ze geen informatie kunnen verbinden die is opgesloten in interne datasilo's. Tegelijkertijd bevindt belangrijke klantinformatie zich ook in externe silo's bij bemiddelingsdiensten en externe leveranciers, waardoor het vermogen van een bedrijf om de juiste verbindingen te maken en informatie te krijgen wordt beperkt.
Bedrijven over de hele wereld gebruiken software en services van Adobe, Microsoft en SAP om productontwikkeling, activiteiten, financiën, marketing, verkoop, human resources en meer uit te voeren. Daarom bundelen Adobe, Microsoft en SAP hun krachten om wederzijdse klanten te helpen met het Open Data Initiative, een gemeenschappelijke aanpak en reeks hulpmiddelen voor klanten op basis van drie leidende principes:
- Elke organisatie bezit en onderhoudt complete, directe controle over al hun data.
- Klanten kunnen AI-gestuurde bedrijfsprocessen in staat stellen om inzichten af te leiden uit uniforme gedrags- en operationele gegevens.
- Een breed partnerecosysteem moet eenvoudig een open en uitbreidbaar datamodel kunnen gebruiken om de oplossing uit te breiden.
Op basis van deze principes is de kern van het Open Data-initiatief het verwijderen van datasilo's en het mogelijk maken van een enkele weergave van de klant, zodat bedrijven hun data beter kunnen beheren en privacy- en beveiligingsinitiatieven kunnen ondersteunen. Met de mogelijkheid om gegevens beter te verbinden binnen de organisatie, kunnen bedrijven gemakkelijker AI en geavanceerde analyses toepassen voor realtime inzichten, bedrijfsapplicaties effectiever maken en een nieuwe categorie AI-gebaseerde diensten voor klanten opzetten.
Om het Open Data Initiative te realiseren, verbeteren de drie partners de interoperabiliteit en gegevensuitwisseling tussen hun applicaties en platforms - Adobe Experience Cloud en Adobe Experience Platform, Microsoft Dynamics 365, SAP C/4HANA en S/4HANA - via een gemeenschappelijk datamodel. Het datamodel voorziet in het gebruik van een gemeenschappelijke data lake-service op Microsoft Azure. Met deze uniforme data store kunnen klanten hun development tools en applicaties kiezen om services te bouwen en te implementeren.
Coca-Cola Company, Unilever en Walmart hebben hun steun en enthousiasme uitgedrukt voor het Open Data Initiative.
Meer informatie over Open Data Initiative.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht