Aston Martin Red Bull Racing gaat samenwerken met IBM's Weather Company om raceteams aan een kritische voorsprong te helpen op de concurrentie door het gebruik van wereldwijde weerdata. Met de gegevens van de Weather Company kunnen Aston Martin Red Bull Racing teams betere beslissingen nemen voor en tijdens de race, inclusief pit-stop strategie, bandenkeuze en de finale set up van de auto.
In een sport waarbij beslissingen die worden genomen in een split second, het verschil maken tussen het worden van eerste of tweede, zijn deze weersgegevens cruciaal voor Formule-1 teams gezien de verschillende klimaten, circuits en weersomstandigheden die coureurs en teams van race op race ervaren.
Accurate historische data, bijvoorbeeld, zijn enorm belangrijk bij het selecteren van de banden, aangezien deze keuze bijna 14 weken voor de flyaway Grand Prix wordt gemaakt. Naarmate de race nadert wordt de combinatie van recente en historische weertrends voor de evenement locatie ingebracht in de softwaremodellen, waardoor het team zeer nauwkeurige instellingen voor aerodynamische prestaties van de auto kan ontwikkelen.
NASCAR's operations teams en Chevy Performance gebruiken ook data van The Weather Company om hun beslissingen op de dag van de race te verbeteren. De LTI Printing 250, is gewonnen door, Chevy Performance’s Austin Dillon dankzij de inzichten van The Weather Company. Door gebruik te maken van zeer lokale, real-time weersgegevens, kon het team hun beslissingen beter nemen en dit zorgde dat hij nummer 1 werd. Austin pakte de leiding in de 72ste ronde van 125 - Dillon en het team hadden nog maar weinig brandstof, maar een pitstop had hem de leidende posititie kunnen kosten. Het team keek naar de inzichten van de Weather Company en konden bepalen wat het exacte moment waarop de regen zou stoppen vanwege regen. Op basis van deze informatie reed hij door zonder te stoppen en behield de leiding toen het begon te regenen in de 91ste ronde, en de wedstrijd werd gestopt.
Meer informatie: IBM
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht