Aston Martin Red Bull Racing gaat samenwerken met IBM's Weather Company om raceteams aan een kritische voorsprong te helpen op de concurrentie door het gebruik van wereldwijde weerdata. Met de gegevens van de Weather Company kunnen Aston Martin Red Bull Racing teams betere beslissingen nemen voor en tijdens de race, inclusief pit-stop strategie, bandenkeuze en de finale set up van de auto.
In een sport waarbij beslissingen die worden genomen in een split second, het verschil maken tussen het worden van eerste of tweede, zijn deze weersgegevens cruciaal voor Formule-1 teams gezien de verschillende klimaten, circuits en weersomstandigheden die coureurs en teams van race op race ervaren.
Accurate historische data, bijvoorbeeld, zijn enorm belangrijk bij het selecteren van de banden, aangezien deze keuze bijna 14 weken voor de flyaway Grand Prix wordt gemaakt. Naarmate de race nadert wordt de combinatie van recente en historische weertrends voor de evenement locatie ingebracht in de softwaremodellen, waardoor het team zeer nauwkeurige instellingen voor aerodynamische prestaties van de auto kan ontwikkelen.
NASCAR's operations teams en Chevy Performance gebruiken ook data van The Weather Company om hun beslissingen op de dag van de race te verbeteren. De LTI Printing 250, is gewonnen door, Chevy Performance’s Austin Dillon dankzij de inzichten van The Weather Company. Door gebruik te maken van zeer lokale, real-time weersgegevens, kon het team hun beslissingen beter nemen en dit zorgde dat hij nummer 1 werd. Austin pakte de leiding in de 72ste ronde van 125 - Dillon en het team hadden nog maar weinig brandstof, maar een pitstop had hem de leidende posititie kunnen kosten. Het team keek naar de inzichten van de Weather Company en konden bepalen wat het exacte moment waarop de regen zou stoppen vanwege regen. Op basis van deze informatie reed hij door zonder te stoppen en behield de leiding toen het begon te regenen in de 91ste ronde, en de wedstrijd werd gestopt.
Meer informatie: IBM
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht