SAP SE is benoemd tot belangrijke speler in het rapport 'Worldwide Artificial Intelligence in Enterprise Marketing Clouds 2017' van IDC MarketScape.
Volgens IDC MarketScape biedt SAP Hybris Marketing Cloud unieke oplossingen voor klanten om Artificial Intelligence en Machine Learning te gebruiken. Het rapport geeft aan dat dergelijke marketing cloud oplossingen bedrijven de mogelijkheid bieden om:
· Enterprise-ready en privacy-vriendelijke oplossingen te bieden op één platform;
· Zowel business-to-business als business-to-customer marketing bij te staan met één oplossing waarin alle analytics zichtbaar zijn;
· De marketingplanning, budget management, attributie en loyalty management te implementeren.
Optimale customer experience
“De AI- en ML-toepassingen die beschikbaar zijn dankzij SAP Hybris Marketing Cloud zijn van onschatbare waarde voor digital marketeers en dan met name voor degenen waarbij snelle beslissingen van cruciaal belang zijn voor conversie, de gemiddelde sales waarde, klanttevredenheid en loyaliteit”, stelt Gerry Murray, directeur, IDC Marketing and Sales Technology Research. “Op dit moment zijn deze diensten beschikbaar zonder extra kosten. Ik raad het klanten van SAP Hybris dan ook aan deze technologie te omarmen en zich snel te begeven naar de voorhoede van AI-gestuurde marketing.”
Volgnes Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE, is het belang van een duurzame customer experience infrastructuur evident. “AI kan hierbij een belangrijk middel zijn om marketing in the moment mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan het combineren van AI-gestuurde aanbevelingen met interesses en sentiment analyses. Door een actueel klantbeeld te hebben, kun je altijd naadloos inspelen op de klantbehoefte en daar zijn waar de klant je nodig heeft. Door het benutten van technologieën als AI en ML kunnen bedrijven hun customer journey verder optimaliseren en de loyaliteit van de klanten verhogen.”
Lees hier een samenvatting van het rapport van IDC MarketScape ‘Worldwide Artificial Intelligence in Enterprise Marketing Clouds 2017 Vendor Assessment.’
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne (Native-Cloud) Data Architecturen, Datawarehouse Desi...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
Deel dit bericht