Pegasystems introduceert de T-Switch waarmee bedrijven controle kunnen uitoefenen op de mate van transparantie van hun Artificiële Intelligentie customer engagementmodellen. De nieuwste versie van Pega's Customer Decision Hub zorgt ervoor dat gebruikers eenvoudiger en veiliger AI-algoritmen kunnen inzetten, gebaseerd op bepaalde transparantieniveaus binnen de organisatie.
Bedrijven zetten steeds vaker AI in voor meer inzicht in de klantbehoeften en meer gepersonaliseerde service, sales en marketing. Echter niet alle AI-modellen hebben het gewenste transparantieniveau dat bedrijven volledig inzicht geeft in de manier waarop het systeem beslissingen neemt – iets dat vooral kritisch is in bedrijfstakken met strenge regelgeving. Hoewel sommige ondoorzichtige AI-algoritmen krachtige prestaties leveren, is de complexe logica achter deze ‘black boxes’ niet altijd volledig te verklaren; een afweging die problematische gevolgen kan hebben op het moment dat het betreffende model onbedoelde acties veroorzaakt. Dit wordt volgend jaar mei nog verder aangescherpt als gevolg van de General Data Privacy Regulation (GDPR). Hiermee worden bedrijven verplicht de logica te kunnen verklaren achter AI-modellen die gebruik maken van Europese klantgegevens. Anders riskeren zij hoge boetes die kunnen oplopen tot meer dan vier procent van de wereldwijde omzet.
Eenvoudige schuifregelaar
Als onderdeel van de AI-gestuurde Pega Customer Decision Hub, zorgen nieuwe controls voor het juiste level van AI transparantie of ondoorzichtigheid. Bedrijven kunnen de niveaus op elk AI-model vooraf instellen met een eenvoudige schuifregelaar van één (minst transparant) tot vijf (meest transparant). De transparantiescores helpen bedrijven bij het ontwikkelen van AI-systemen die zijn afgestemd op de vereiste bedrijfstransparantie terwijl aandacht voor de klantbeleving blijft gewaarborgd.
Gebruikers van de Pega Customer Decision Hub hebben toegang tot de T-Switch en alle andere Pega AI-tools via een nieuw gecentraliseerd Business Control Center voor AI. Gebruikers kunnen vanaf een dashboard hun eigen AI-modellen creëren, importeren, aanpassen en monitoren. Dit omvat de modellen die gebruikmaken van:
• Pega Predictive Analytics Director waarmee snel modellen kunnen worden ontwikkeld die nauwkeurig het consumentengedrag voorspellen;
• Pega Adaptive Decision Manager waarmee automatisch modellen snel kunnen worden aangepast, afgestemd op acties van de klant;
• Pega Text Analytics voor tekstclassificatie, sentimentanalyse en herkenning van het doel;
• Alle via PMML geïmporteerde third-party modellen.
Pega Customer Decision Hub werkt samen met Pega’s suite van CRM-applicaties voor marketing, sales en customer service die inspelen op de verschillende klantbehoeften en zorgen voor een optimale contextuele merkbeleving bij elke afzonderlijke klant.
T-Switch mogelijkheden als onderdeel van de Customer Decision Hub zijn eind oktober beschikbaar. Meer informatie over AI transparantie.
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
Meet SAS Viya Workbench – now available on AWS Marketplace.This developer canvas for building AI models in a cloud-native, scalable environment enables data scientists to rapidly build high-performance models in SAS and Python.Join this webinar...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
Deel dit bericht