Het in 2014 opgerichte Bright Cape lanceert een nieuw label met de naam Pipple. Bright Cape levert Analytics en Process Mining oplossingen.
De snelheid van ontwikkelingen in de markt en de toegenomen diversiteit en specialisering in het data science en big data landschap vragen volgens Bright Cape om een duidelijke focus. Om die reden is er gekozen voor een aangescherpte propositie met twee labels waarin Pipple zich richt op data science innovatie en Bright Cape op data analytics & tooling met een focus op multidiciplinaire enterprise solutions.
“Het toepassen van de nieuwste technieken en het ontwikkelen van creatieve concepten is iets anders dan het bouwen van enterprise ready solutions. Dat houdt in dat een business oplossing in tegenstelling tot een creatief concept, onderhoudbaar moet zijn, geïntegreerd moet kunnen worden in verschillende systemen en gebruiksvriendelijk moet zijn”, vertelt Serge Beniers, directeur van Bright Cape. Door twee labels in de markt te zetten, wordt Pipple het research & development label van Bright Cape. Beide directeuren geven aan dat zowel Bright Cape als Pipple door deze nieuwe positionering duidelijker en sterker in de markt staan en elkaar blijven aanvullen als partners binnen deze concurrerende markt.
Volgens directeur Jeroen de Haas van Pipple staat Pipple voor data science en creativiteit. “Op een speelse manier combineren wij wiskunde en creativiteit om er zo voor te zorgen dat de klant intelligenter en efficiënter te werk kan gaan. Pipple ziet Pippi Langkous als held en gebruikt haar motto ‘Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!’ als leidraad.”
Bright Cape en Pipple zijn samen te vinden in het nieuwe kantoor op de Heggeranklaan 1 in Eindhoven.
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht