17-10-2017

Bright Cape introduceert nieuw data science label Pipple

Deel dit bericht

Het in 2014 opgerichte Bright Cape lanceert een nieuw label met de naam Pipple. Bright Cape levert Analytics en Process Mining oplossingen.

De snelheid van ontwikkelingen in de markt en de toegenomen diversiteit en specialisering in het data science en big data landschap vragen volgens Bright Cape om een duidelijke focus. Om die reden is er gekozen voor een aangescherpte propositie met twee labels waarin Pipple zich richt op data science innovatie en Bright Cape op data analytics & tooling met een focus op multidiciplinaire enterprise solutions.

“Het toepassen van de nieuwste technieken en het ontwikkelen van creatieve concepten is iets anders dan het bouwen van enterprise ready solutions. Dat houdt in dat een business oplossing in tegenstelling tot een creatief concept, onderhoudbaar moet zijn, geïntegreerd moet kunnen worden in verschillende systemen en gebruiksvriendelijk moet zijn”, vertelt Serge Beniers, directeur van Bright Cape. Door twee labels in de markt te zetten, wordt Pipple het research & development label van Bright Cape. Beide directeuren geven aan dat zowel Bright Cape als Pipple door deze nieuwe positionering duidelijker en sterker in de markt staan en elkaar blijven aanvullen als partners binnen deze concurrerende markt.

Volgens directeur Jeroen de Haas van Pipple staat Pipple voor data science en creativiteit. “Op een speelse manier combineren wij wiskunde en creativiteit om er zo voor te zorgen dat de klant intelligenter en efficiënter te werk kan gaan. Pipple ziet Pippi Langkous als held en gebruikt haar motto ‘Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!’ als leidraad.”

Bright Cape en Pipple zijn samen te vinden in het nieuwe kantoor op de Heggeranklaan 1 in Eindhoven.

Partners