01-09-2017

Business intelligence voor marketing: IKUU introduceert marketing intelligence platform

Deel dit bericht

Vanaf vandaag is Nederland een nieuwe tech startup rijker. Het in Arnhem gevestigde IKUU opent vandaag officieel zijn deuren met een platform waarin marketing en business intelligence samenkomen. Deze marketing intelligence-oplossing voorziet marketingafdelingen van real-time, volledig inzicht in de effectiviteit van hun campagnes.

Alex Benou, oprichter en mede-ontwikkelaar van IKUU: "IKUU maakt het voeren van data-driven marketing mogelijk voor organisaties van iedere grootte. Wat ons onderscheidt ten opzichte van aanbieders van vergelijkbare oplossingen, is dat we ons volledig focussen op de vraagstukken van de moderne marketeer."

IKUU speelt in op de behoeften van de moderne marketeer
Door de grote verscheidenheid aan, vaak complexe, digitale marketingoplossingen wordt marketing vaak nog op een analoge manier bedreven. Het IKUU-team probeert technologische vooruitgang in het voordeel van de marketeer te laten werken, zodat marketing effectief, efficiënt en vooral weer leuk wordt. Dit doen we door alle data uit de door de klant gebruikte marketingtools te verzamelen. Vervolgens wordt deze data gecombineerd en op een overzichtelijke manier beschikbaar gesteld aan de klant, door middel van periodieke rapportages en een interactief dashboard.

Een mix van creatievelingen en techneuten
De kracht van IKUU is dat het platform is ontwikkeld door specialisten op het gebied van zowel marketing, web development en business intelligence. Benou: "IKUU bestaat uit een team van creatievelingen, marketingspecialisten en techneuten. Dit zorgt ervoor dat we ons product vanuit verschillende perspectieven hebben kunnen optimaliseren. We hebben gedurende de ontwikkeling veel naar elkaars ideeën geluisterd. Dit heeft ons geholpen om iets moois neer te zetten en onze verwachting is dat onze toekomstige klanten hier hetzelfde over zullen denken. We zijn erg benieuwd hoe onze oplossing zal worden ontvangen."

Partners