Vanaf vandaag is Nederland een nieuwe tech startup rijker. Het in Arnhem gevestigde IKUU opent vandaag officieel zijn deuren met een platform waarin marketing en business intelligence samenkomen. Deze marketing intelligence-oplossing voorziet marketingafdelingen van real-time, volledig inzicht in de effectiviteit van hun campagnes.
Alex Benou, oprichter en mede-ontwikkelaar van IKUU: "IKUU maakt het voeren van data-driven marketing mogelijk voor organisaties van iedere grootte. Wat ons onderscheidt ten opzichte van aanbieders van vergelijkbare oplossingen, is dat we ons volledig focussen op de vraagstukken van de moderne marketeer."
IKUU speelt in op de behoeften van de moderne marketeer
Door de grote verscheidenheid aan, vaak complexe, digitale marketingoplossingen wordt marketing vaak nog op een analoge manier bedreven. Het IKUU-team probeert technologische vooruitgang in het voordeel van de marketeer te laten werken, zodat marketing effectief, efficiënt en vooral weer leuk wordt. Dit doen we door alle data uit de door de klant gebruikte marketingtools te verzamelen. Vervolgens wordt deze data gecombineerd en op een overzichtelijke manier beschikbaar gesteld aan de klant, door middel van periodieke rapportages en een interactief dashboard.
Een mix van creatievelingen en techneuten
De kracht van IKUU is dat het platform is ontwikkeld door specialisten op het gebied van zowel marketing, web development en business intelligence. Benou: "IKUU bestaat uit een team van creatievelingen, marketingspecialisten en techneuten. Dit zorgt ervoor dat we ons product vanuit verschillende perspectieven hebben kunnen optimaliseren. We hebben gedurende de ontwikkeling veel naar elkaars ideeën geluisterd. Dit heeft ons geholpen om iets moois neer te zetten en onze verwachting is dat onze toekomstige klanten hier hetzelfde over zullen denken. We zijn erg benieuwd hoe onze oplossing zal worden ontvangen."
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht