Atos introduceert Atos Virtual Assistant (AVA) om de capaciteit van haar IT Service Desk te vergroten en klanten een betere gebruikerservaring te bieden. Samen met CogniCor, een in Barcelona gevestigde startup gespecialiseerd in Artificial Intelligence, wordt AVA gezamenlijk in de markt gezet als onderdeel van het toekomstige aanbod van AI-oplossingen voor de klanten van Atos.
AVA is gebouwd op het AI-platform van CogniCor en op maat ontworpen om het inkomende telefoonverkeer bij Level One IT Service Desks zonder tussenkomst van medewerkers te verwerken. Door het volledig automatiseren van de contacten met Level One Service Desks biedt AVA een betere gebruikerservaring door menselijke handelingen te situeren in augmented reality en in een recordtijd te laten verwerken door een Virtual Assistant.
Hoge kwaliteit van klantcontact
AVA lost niet alleen direct klantproblemen op, maar anticipeert ook op toekomstige vragen gebaseerd op basis van verzamelde trenddata, zoals IT-tickets, FAQ’s, en user-generated content. Door de continue verbondenheid met het web, levert AVA voortdurend de meest nauwkeurige en beschikbare oplossing. Hiermee reduceert AVA de tijd waarin een klant op antwoord wacht aanzienlijk.
Volgens Michael Kollar, Chief Digital Officer Atos Noord-Amerika, biedt AVA een geïntensiveerde gebruikerservaring voor klanten van servicedesks. “De Virtual Assistant heeft een zelflerend vermogen en kan op een dynamische manier tot oplossingen komen voor gangbare vragen die via alle platforms aan onze service desks worden voorgelegd”.
Door haar kennis en kunde op het gebied van machine-learning en Natural Language Processing (NLP) in te zetten, speelt CogniCor een belangrijke rol als co-innovatie partner van Atos. Beide partijen trekken samen op om AI-oplossingen aan te bieden aan klanten van Atos in Europa en Noord-Amerika.
Meer informatie: Atos
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value te ver...
28 maart 2023 Dit seminar behandelt de strategische implementatie van Knowledge Graph-initiatieven binnen organisaties en biedt een uitgebreid raamwerk waarin geavanceerde technieken worden gecombineerd met praktijkcases. Het voorziet deelneme...
9 april 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met inno...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
16 mei 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van En...
Deel dit bericht