02-05-2017

Atos lanceert Virtual Assistant

Deel dit bericht

Atos introduceert Atos Virtual Assistant (AVA) om de capaciteit van haar IT Service Desk te vergroten en klanten een betere gebruikerservaring te bieden. Samen met CogniCor, een in Barcelona gevestigde startup gespecialiseerd in Artificial Intelligence, wordt AVA gezamenlijk in de markt gezet als onderdeel van het toekomstige aanbod van AI-oplossingen voor de klanten van Atos.

AVA is gebouwd op het AI-platform van CogniCor en op maat ontworpen om het inkomende telefoonverkeer bij Level One IT Service Desks zonder tussenkomst van medewerkers te verwerken. Door het volledig automatiseren van de contacten met Level One Service Desks biedt AVA een betere gebruikerservaring door menselijke handelingen te situeren in augmented reality en in een recordtijd te laten verwerken door een Virtual Assistant.

Hoge kwaliteit van klantcontact
AVA lost niet alleen direct klantproblemen op, maar anticipeert ook op toekomstige vragen gebaseerd op basis van verzamelde trenddata, zoals IT-tickets, FAQ’s, en user-generated content. Door de continue verbondenheid met het web, levert AVA voortdurend de meest nauwkeurige en beschikbare oplossing. Hiermee reduceert AVA de tijd waarin een klant op antwoord wacht aanzienlijk.
Volgens Michael Kollar, Chief Digital Officer Atos Noord-Amerika, biedt AVA een geïntensiveerde gebruikerservaring voor klanten van servicedesks. “De Virtual Assistant heeft een zelflerend vermogen en kan op een dynamische manier tot oplossingen komen voor gangbare vragen die via alle platforms aan onze service desks worden voorgelegd”.

Door haar kennis en kunde op het gebied van machine-learning en Natural Language Processing (NLP) in te zetten, speelt CogniCor een belangrijke rol als co-innovatie partner van Atos. Beide partijen trekken samen op om AI-oplossingen aan te bieden aan klanten van Atos in Europa en Noord-Amerika.
Meer informatie: Atos

Partners