Atos introduceert Atos Virtual Assistant (AVA) om de capaciteit van haar IT Service Desk te vergroten en klanten een betere gebruikerservaring te bieden. Samen met CogniCor, een in Barcelona gevestigde startup gespecialiseerd in Artificial Intelligence, wordt AVA gezamenlijk in de markt gezet als onderdeel van het toekomstige aanbod van AI-oplossingen voor de klanten van Atos.
AVA is gebouwd op het AI-platform van CogniCor en op maat ontworpen om het inkomende telefoonverkeer bij Level One IT Service Desks zonder tussenkomst van medewerkers te verwerken. Door het volledig automatiseren van de contacten met Level One Service Desks biedt AVA een betere gebruikerservaring door menselijke handelingen te situeren in augmented reality en in een recordtijd te laten verwerken door een Virtual Assistant.
Hoge kwaliteit van klantcontact
AVA lost niet alleen direct klantproblemen op, maar anticipeert ook op toekomstige vragen gebaseerd op basis van verzamelde trenddata, zoals IT-tickets, FAQ’s, en user-generated content. Door de continue verbondenheid met het web, levert AVA voortdurend de meest nauwkeurige en beschikbare oplossing. Hiermee reduceert AVA de tijd waarin een klant op antwoord wacht aanzienlijk.
Volgens Michael Kollar, Chief Digital Officer Atos Noord-Amerika, biedt AVA een geïntensiveerde gebruikerservaring voor klanten van servicedesks. “De Virtual Assistant heeft een zelflerend vermogen en kan op een dynamische manier tot oplossingen komen voor gangbare vragen die via alle platforms aan onze service desks worden voorgelegd”.
Door haar kennis en kunde op het gebied van machine-learning en Natural Language Processing (NLP) in te zetten, speelt CogniCor een belangrijke rol als co-innovatie partner van Atos. Beide partijen trekken samen op om AI-oplossingen aan te bieden aan klanten van Atos in Europa en Noord-Amerika.
Meer informatie: Atos
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht