Reisaanbieder TravelBird heeft aangekondigd samen te werken met DigitalGenius om Artificiële Intelligentie te voorzien bij de klantendienst. TravelBird ontvangt elk jaar 900.000 inkomende vragen van reizigers, die vervolgens beantwoord worden in 11 talen per e-mail, telefoon, sociale media en SMS.
Om het stijgend aantal vragen te verwerken en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen, heeft TravelBird gekeken naar nieuwe computertechnologieën om te doen waar ze het best in zijn: repetitieve taken volbrengen, zoals tagging en veelgestelde vragen beantwoorden. Op deze manier leert het systeem antwoorden te voorspellen op basis van historische gegevens. Deze procedures zorgen ervoor dat de reis- en boekingsadviseurs meer tijd kunnen besteden aan de interactie met reizigers voor een meer waardevolle ervaring langs beide kanten.
Historische klantservicegegevens
DigitalGenius voorziet aan boekingsadviseurs van TravelBird een AI-assistent om zo repetitieve dagelijkse taken makkelijker te maken. Het creëren van artificiële intelligentie verbetert ook de kwaliteit en productiviteit van klantservice ervaringen. Het Human+AI Platform van DigitalGenius is gebaseerd op historische klantservicegegevens en geeft AI-gedreven macrosuggesties, geautomatiseerde ticket tagging, autoselectie en geautomatiseerde antwoorden. Deze combinatie van menselijke en kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat verantwoordelijken van de klantendienst een groot aantal vragen sneller kunnen verwerken, en tegelijkertijd meer tijd hebben voor ingewikkelde cases en waardevolle gesprekken met reizigers.
Positieve werkervaring
TravelBird verwacht dat het gebruik van AI-systemen de klanttevredenheid na het contact met de klantendienst zal verbeteren. Daarnaast hoopt het bedrijf ook dat de productiviteit zal stijgen en dat dit zal leiden tot een positievere werkervaring voor reis- en boekingsadviseurs. De snelle groei van TravelBird heeft geleid tot een enorme toename van het aantal vragen. In plaats van de vertegenwoordigers van de klantendienst te vervangen door bot-technologie of hen te verplaatsen naar een kostenefficiëntere locatie, heeft TravelBird ervoor gekozen om AI van DigitalGenius toe te passen in samenwerking met Zendesk. Op deze manier kan het bestaande team efficiënter te werk gaan en toch de kwaliteit van de ervaring van klantenservice behouden en verbeteren.
Om vooruitgang te meten, zal een analysetool het aantal voorspellingen en het percentage van de nauwkeurigheid van AI-modellen meten. In de toekomst verwacht TravelBird dat AI op grote schaal bij grote bedrijven gebruikt zal worden om zo te voldoen aan de eisen van de klantenservice.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht