Reisaanbieder TravelBird heeft aangekondigd samen te werken met DigitalGenius om Artificiële Intelligentie te voorzien bij de klantendienst. TravelBird ontvangt elk jaar 900.000 inkomende vragen van reizigers, die vervolgens beantwoord worden in 11 talen per e-mail, telefoon, sociale media en SMS.
Om het stijgend aantal vragen te verwerken en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen, heeft TravelBird gekeken naar nieuwe computertechnologieën om te doen waar ze het best in zijn: repetitieve taken volbrengen, zoals tagging en veelgestelde vragen beantwoorden. Op deze manier leert het systeem antwoorden te voorspellen op basis van historische gegevens. Deze procedures zorgen ervoor dat de reis- en boekingsadviseurs meer tijd kunnen besteden aan de interactie met reizigers voor een meer waardevolle ervaring langs beide kanten.
Historische klantservicegegevens
DigitalGenius voorziet aan boekingsadviseurs van TravelBird een AI-assistent om zo repetitieve dagelijkse taken makkelijker te maken. Het creëren van artificiële intelligentie verbetert ook de kwaliteit en productiviteit van klantservice ervaringen. Het Human+AI Platform van DigitalGenius is gebaseerd op historische klantservicegegevens en geeft AI-gedreven macrosuggesties, geautomatiseerde ticket tagging, autoselectie en geautomatiseerde antwoorden. Deze combinatie van menselijke en kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat verantwoordelijken van de klantendienst een groot aantal vragen sneller kunnen verwerken, en tegelijkertijd meer tijd hebben voor ingewikkelde cases en waardevolle gesprekken met reizigers.
Positieve werkervaring
TravelBird verwacht dat het gebruik van AI-systemen de klanttevredenheid na het contact met de klantendienst zal verbeteren. Daarnaast hoopt het bedrijf ook dat de productiviteit zal stijgen en dat dit zal leiden tot een positievere werkervaring voor reis- en boekingsadviseurs. De snelle groei van TravelBird heeft geleid tot een enorme toename van het aantal vragen. In plaats van de vertegenwoordigers van de klantendienst te vervangen door bot-technologie of hen te verplaatsen naar een kostenefficiëntere locatie, heeft TravelBird ervoor gekozen om AI van DigitalGenius toe te passen in samenwerking met Zendesk. Op deze manier kan het bestaande team efficiënter te werk gaan en toch de kwaliteit van de ervaring van klantenservice behouden en verbeteren.
Om vooruitgang te meten, zal een analysetool het aantal voorspellingen en het percentage van de nauwkeurigheid van AI-modellen meten. In de toekomst verwacht TravelBird dat AI op grote schaal bij grote bedrijven gebruikt zal worden om zo te voldoen aan de eisen van de klantenservice.
21 en 22 maart 2023 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
4 april 2023 (Face-to-face én Live Video Stream) Schrijf in voor al weer de tiende editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Datamesh, Analytics ...
5 april 2023 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontwe...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp This workshop introduces concept modelling from a non-technical perspective, provides tips and guidelines for the analyst, and explores entity-relationship modelling at conceptual and logical...
5 april 2023 (halve dag)Praktische workshop door Thomas Frisendal In deze workshop van een halve dag zal de Deense expert Thomas Frisendal laten zien wat graph technologieën in de praktijk betekenen. Hij zal ook laten zien hoe graph oplossi...
13 april 2023 Praktische workshop Datavisualisatie en Human Data Stories. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling, data science en de data artist? Lex Pierik behandelt de stromingen...
8 t/m 10 mei 2023 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managemen...
11 en 12 mei 2023 Praktische workshop Data Governance & Stewardship door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel Wat betekent Data Governance eigenlijk, hoe kunnen we het praktisch laten werken en wat zijn de implicaties? Deze 2-daagse cursus bie...
Deel dit bericht