Op 28 januari 2017, de Internationale Dag van de Privacy is expertisebureau Privacy Management Partners (PMP) gestart met het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof. Bewustwordingsinitiatief Privacy Proof gaat dataverwerkende organisaties, met name de overheid, de gezondheidszorg, het onderwijs en het bedrijfsleven, informeren over hoe zij kunnen voldoen aan de AVG en hoe belangrijk dat is voor hun continuïteit. PMP hoopt deze organisaties te stimuleren om dit jaar al te beginnen met de eerste stappen, in plaats van te wachten tot het laatste moment.
Privacy Proof wil de ingangsdatum van de nieuwe Europese privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) op tijd onder de aandacht van organisaties brengen. Zij hebben namelijk nog tot 25 mei 2018 de tijd om zich voor te bereiden. Die 480 dagen hebben de meeste organisaties zeker nodig om hun privacybeleid op orde te krijgen, en problemen met de Autoriteit Persoonsgegevens te voorkomen.
Neem de tijd nu het nog kan
PMP ziet dat veel bedrijven de consequenties van de nieuwe wetgeving nog niet geheel overzien en daarom te lang wachten met het uitvoeren van risicoanalyses en het nemen van de juiste maatregelen. Ook is het vaak lastig voor organisaties om de kloof tussen wet en praktijk te overbruggen. Privacy wordt nog teveel gezien als een juridisch vraagstuk, met het risico van papieren tijgers. De AVG zet juist aan tot praktische oplossingen. Met Privacy Proof wil PMP zo veel mogelijk belanghebbenden de kans bieden om zich goed te informeren en met voldoende marge hun privacybeleid op orde te brengen.
Kennistafels en introductiescans
PMP organiseert in het kader van Privacy Proof dit jaar een aantal informatieve kennistafels, waarin de AVG en de consequenties daarvan worden verduidelijkt, deelnemers de gelegenheid krijgen om ervaringen met elkaar uit te wisselen en elkaar te bevragen en te inspireren. Naast deze mogelijkheid kunnen deelnemers ook intekenen voor een gratis en vrijblijvende introductiescan in de eigen organisatie. Hierbij krijgt een organisatie een duidelijk beeld van de huidige status van het eigen privacybeleid en van de noodzakelijk te nemen AVG-stappen.
Meer informatie over het bewustwordingsinitiatief Privacy Proof.
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht