20-01-2017

ServiceNow neemt machine-learning specialist DxContinuum over

Deel dit bericht

ServiceNow heeft de overname bekend gemaakt van DxContinuum, aanbieder van oplossingen op het gebied van machine learning. Als aanbieder in intelligente automatisering kan ServiceNow haar productiviteit voor klanten verhogen door machine learning mogelijkheden en datamodellen aan te bieden die door DxContinuum zijn ontwikkeld.

ServiceNow gaat de technologie van het in Silicon Valley gevestigde DxContinuum implementeren in het ServiceNow-platform en haar producten. De voorspellende modellen van DxContinuum moeten voor een hogere efficiëntie zorgen in het automatisch categoriseren van inkomende verzoeken van mens en machine.

Handmatige processen
Terwijl kunstmatige intelligentie en automatisering in hoog tempo de consumentenwereld veranderen – denk aan zelfrijdende auto’s en smart home-toepassingen – is er in de werkomgeving nog vaak sprake van handmatige processen, waarbij medewerkers dagelijks IT-problemen, HR-zaken, klantverzoeken en veiligheidswaarschuwingen afhandelen met behulp van e-mail, telefoontjes en spreadsheets. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat 49 procent van de tijd die besteed wordt aan dat werk geautomatiseerd kan worden, waardoor de productiviteit omhoog kan.

Automatische afhandeling
Omdat steeds meer IoT-devices serviceverzoeken doen, wordt het steeds belangrijker dat deze verzoeken zoveel mogelijk geautomatiseerd worden gecategoriseerd en beantwoord. Daarvoor zorgt de technologie van DxContinuum en ServiceNow, zodat honderdduizenden verzoeken van zowel machines als mensen nu effectief en automatisch afgehandeld worden en komt volgens ServiceNow de intelligente automatisering van processen die nu veelal nog handmatig gebeuren een stap dichterbij.
De overname wordt gedaan met een all-cash transactie die naar verwachting eind januari wordt afgerond.

Meer informatie: www.servicenow.com

Partners