18-11-2016

KPMG: Trusted analytics moet vertrouwen geven in data-analyse

Deel dit bericht

Bestuurders missen vertrouwen in het genereren van betrouwbare inzichten uit data-analyse, blijkt uit onderzoek van KPMG.

Veel bestuurders geloven in het feit dat data-analyse waarde zal toevoegen aan hun organisatie. Maar volgens KPMG hebben ze nu nog niet het vertrouwen en zicht op de impact en effectiviteit hiervan. Slechts 38 procent van bedrijfsbestuurders heeft vertrouwen in de inzichten die worden verkregen uit klantdata en slechts 33 procent vertrouwt de inzichten uit business operations data. De ruime meerderheid erkent wel dat de eerdere genoemde inzichten cruciaal zijn voor nemen van belangrijke beslissingen.

Trusted analytics
Met het onderzoek wilt KPMG laten zien dat het gebrek aan vertrouwen in data-analyse veel organisaties negatief beïnvloedt. Trusted analytics is volgens KPMG de juiste manier om de kloof te dichten die is ontstaan tussen besluitvormers, data scientists en klanten en het realiseren van duurzame bedrijfsresultaten. KPMG definieert vier pilaren van trust; quality, effectiveness, integrity en resilience zijn de basis om het vertrouwen in data-analyse te herwinnen. Daarnaast komt het consultancybedrijf tot zeven aanbevelingen om bestuurders te helpen bij het verbeteren van het vertrouwen in data analyse.

Meer informatie over het onderzoek: KPMG

Tags:

Analytics, Data

Company:

KPMG

Partners