08-11-2016

ABN AMRO kiest MarkLogic voor Trade Store

Deel dit bericht

MarkLogic Corporation kondigt aan dat ABN AMRO Bank de MarkLogic database heeft gekozen voor haar Trade Store. MarkLogic is aanbieder van een operationele en transactionele Enterprise NoSQL-database.

ABN AMRO koos voor MarkLogic vanwege het vermogen om complexe transactiedata over alle asset-classes en verschillende transactiesystemen snel en kosteneffectief te integreren. De bank gebruikt MarkLogic om grote hoeveelheden ongestructureerde en gestructureerde gegevens over transacties in één centrale operationele transactie-datastore onder te brengen. Met een consistent, transparant archief van elk order- en transactie-event, kan  ABN AMRO snel en flexibel voldoen aan in- en externe rapportagevereisten, nu en in de toekomst.

Timestamping
ABN AMRO had behoefte aan een database die een volledig geïntegreerd, geconsolideerd overzicht van data biedt, om te voorzien in een enkele bron van waarheid voor rapportagedoeleinden. Daarnaast moest deze ook waarschuwingen geven als gedrag buiten de normale parameters zou vallen. MarkLogic bleek de oplossing, omdat de snelle ontwikkeling de tijdlijn van de bank zou kunnen ondersteunen. De bitemporale mogelijkheden van MarkLogic moeten ABN AMRO in staat stellen risico’s te verminderen door middel van ‘tech-tijdreizen’, ofwel timestamping en terugspoelen van transacties.

Data lineage
De regelgevers willen in toenemende mate dat banken in staat zijn om transacties te reconstrueren en data lineage te herleiden. Door de Trade Store te bouwen op de MarkLogic database, kan ABN AMRO veel gemakkelijker voldoen aan bestaande en toekomstige financiële regelgeving, aangezien de vereiste gegevens op één plek te vinden zijn. Dit zorgt voor data lineage en provenance door een append-only model, en het bieden van een uniforme en consistente weergave van orders en transacties.

Trends
Jaap Boersma, Principal Architect voor Capital Markets Solutions van ABN AMRO Bank vertelt dat gekozen is voor MarkLogic omdat transactiedata lastig flexibel te beheren zijn in databases. “De functionele breedte van MarkLogic's multimodel database en de bijbehorende functies, waaronder security en ACID-transacties, boden hiervoor een goede oplossing. MarkLogic heeft geloofwaardige en verifieerbare referenties van soortgelijk gebruik, en presteerde zeer goed op onze bewijspunten. Dit gaf ons veel vertrouwen dat we met MarkLogic in staat zullen zijn om onze data flexibel en efficiënt te beheren. Door al onze transactiedata op nieuwe manieren te doorzoeken en analyseren, voorzien we ook andere Business Intelligence voordelen, zoals het ontdekken van trends in de manier waarop handel plaatsvindt, maar ook kansen in de risicohoek”, aldus Boersma

Meer informatie: MarkLogic

Partners