18-09-2016

Teradata introduceert Agile Analytics Business Consulting

Deel dit bericht

Teradata kondigt RACE aan (Rapid Analytic Consulting Engagement). Deze flexibele, technologie-agnostische methodologie geeft klanten inzicht in de potentiële business-waarde van analytische oplossingen voordat zij daarin investeren. De diepgaande expertise en ervaring van Teradata in het bereiken van high-impact zakelijke resultaten combineert kennis van zaken, data science en technologie in een bewezen proces dat zijn beloftes in slechts zes tot tien weken, in plaats van maanden, waarmaakt.

In de kern maken de Teradata RACE services gebruik van de Teradata Business Value Frameworks - intellectuel eigendom opgedaan uit de ongeëvenaarde ervaring van het bedrijf uit duizenden succesvolle opdrachten voor klanten. De resulterende frameworks zijn afgestemd op de industrie en/of zakelijke functie, en fungeren als een value accelerator. Ze helpen de meest relevante en waardevolle analytische oplossingen te identificeren om klanten te helpen een snellere time-to-value van hun analytische en data-investeringen te realiseren, terwijl de risico's die samenhangen met complexe analytische initiatieven verlaagd worden.

Prognoses
Teradata's RACE service komt op een moment dat de return on investment (ROI) en strategische business impact van elke analytische oplossing voorafgaand aan de investering verwacht wordt, ondanks dat er complexe variabelen zijn bij de berekening van dit soort prognoses. Belangrijke factoren, zoals de instroom van nieuwe databronnen, waaronder IoT sensordata, evenals de opkomst van nieuwe analytische technieken, bemoeilijken de invoering en het gebruik van analytische oplossingen voor zakelijke gebruikers. Gewapend met een gedetailleerd beeld van het betreffende Teradata Business Value Framework, beginnen RACE-klanten hun projecten met een duidelijke roadmap die beschrijft wanneer en hoe het project rendement op hun investering zal opleveren.

De RACE-methode omvat drie primaire fasen:
1. Align – Door het Business Value Framework als uitgangspunt te gebruiken, assisteren de analytische business consultants van Teradata de klant bij de identificatie en afstemming van de use cases met de hoogste potentiële waarde, en valideren de beschikbaarheid van de belangrijkste kerndata die deze ondersteunen.
2. Create – Data scientists van Teradata laden en prepareren de data, en het ontwikkelen van nieuwe of bestaande analytische modellen voor de geselecteerde use cases. Deze fase omvat snelle iteraties met de zakelijke sponsors, om ervoor te zorgen dat de analytische inzichten ook daadwerkelijk de beoogde zakelijke resultaten produceren.
3. Evaluate – De analytische business consultants van Teradata analyseren de resultaten en documenteren de mogelijke ROI van de implementatie van analytische use cases op schaal, en ontwikkelen een implementatieplan voor de klant.

Business Value Frameworks
Teradata Business Value Frameworks bieden een bewezen basis voor Teradata Consulting teams om bedrijven te helpen met:
- Identificeren en prioriteren van de use cases die aansluiten op de strategische doelstellingen van het bedrijf en het leveren van een meetbare business impact.
- Definiëren van de gedetailleerde onderdelen van elke analytische use case, waaronder te beantwoorden zakelijke vragen, de gewenste data-elementen, bewezen analytische technieken, relevante key performance indicators (KPI’s) en bewezen bandbreedte van de verbeteringen.
- Beoordelen van de maturiteit van de bestaande analytische competenties om de (soms subtiele) lacunes op te sporen en oplossingen aan te bevelen om ervoor te zorgen dat de investeringen in de analytische competenties rechtstreeks zijn afgestemd op strategische zakelijke vereisten.

Twee dimensies
Kant-en-klare Business Value Frameworks definiëren honderden analytische use case over twee dimensies; zakelijke functionele domeinen en industrie. De zakelijke functionele domeinen omvatten customer & marketing, supply chain, product, operations, infrastructuur en bedrijfsmiddel; evenals financiën en risico's. Deze zakelijke functionele domeinen worden vervolgens aangevuld met industriespecifieke content, als dat van toepassing is. Voorbeelden hiervan zijn de onlangs aangekondigde use cases: Customer Satisfaction Index en Communications Compliance.
Rapid Analytic Consulting Engagements (RACE) en Teradata's Business Value Frameworks zijn per direct beschikbaar.

Meer informatie: Teradata

Tags:

agile, Analytics

Company:

Teradata

Partners