Pegasystems heeft Tom Libretto benoemd tot chief marketing officer en senior vice president. Libretto start per 3 oktober 2016 en zal de wereldwijde marketingactiviteiten van Pegasystems aansturen.
Tom Libretto krijgt de verantwoording over branding, advertising, digital marketing, product- en industriemarketing, demand generation, corporate communicatie, klantbetrokkenheid, evenementen en operationele marketing. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan CEO Alan Trefler.
Mix
Volgens oprichter en CEO Alan Trefler van Pegasystems heeft Libretto uitgebreide marketing- en saleservaring opgedaan in B2B en B2C. “Zijn multidisciplinaire achtergrond biedt ons een waardevol perspectief op onze business alsook op de uitdagingen en kansen waarmee onze klanten worden geconfronteerd in de huidige digitale wereld. De mix van creativiteit, analytische kennis en strategische visie van Tom zijn zeer waardevol voor Pegasystems als bedrijf, onze medewerkers en onze klanten.”
Frequent spreker
Libretto (44) beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in leidinggevende marketingposities bij wereldwijd opererende organisaties zoals Lotus, IBM en Nokia. Zijn meest recente functie was managing director, global head of digital experience bij JPMorgan Chase (JPMC), de grootste bank in de VS. Bij JPMC was Libretto verantwoordelijk voor het definiëren en uitvoeren van digitale transformatie-initiatieven, het aansturen van digitale marketing, social media, merkactivering, e-mail marketing, marketingautomatisering, CRM/Business Intelligence, web, mobiel, sales activering en operationele marketing.
Libretto studeerde af in economie aan de Universiteit of the Holy Cross. Hij is frequent spreker op conferenties en evenementen zoals de World Federation of Advertisers (WFA), Association of National Advertisers (ANA), Web Marketing Association (WMA), Mobile Marketing Association (MMA) en SXSW.
Meer informatie: Pegasystems
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht