Pegasystems heeft Tom Libretto benoemd tot chief marketing officer en senior vice president. Libretto start per 3 oktober 2016 en zal de wereldwijde marketingactiviteiten van Pegasystems aansturen.
Tom Libretto krijgt de verantwoording over branding, advertising, digital marketing, product- en industriemarketing, demand generation, corporate communicatie, klantbetrokkenheid, evenementen en operationele marketing. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan CEO Alan Trefler.
Mix
Volgens oprichter en CEO Alan Trefler van Pegasystems heeft Libretto uitgebreide marketing- en saleservaring opgedaan in B2B en B2C. “Zijn multidisciplinaire achtergrond biedt ons een waardevol perspectief op onze business alsook op de uitdagingen en kansen waarmee onze klanten worden geconfronteerd in de huidige digitale wereld. De mix van creativiteit, analytische kennis en strategische visie van Tom zijn zeer waardevol voor Pegasystems als bedrijf, onze medewerkers en onze klanten.”
Frequent spreker
Libretto (44) beschikt over meer dan twintig jaar ervaring in leidinggevende marketingposities bij wereldwijd opererende organisaties zoals Lotus, IBM en Nokia. Zijn meest recente functie was managing director, global head of digital experience bij JPMorgan Chase (JPMC), de grootste bank in de VS. Bij JPMC was Libretto verantwoordelijk voor het definiëren en uitvoeren van digitale transformatie-initiatieven, het aansturen van digitale marketing, social media, merkactivering, e-mail marketing, marketingautomatisering, CRM/Business Intelligence, web, mobiel, sales activering en operationele marketing.
Libretto studeerde af in economie aan de Universiteit of the Holy Cross. Hij is frequent spreker op conferenties en evenementen zoals de World Federation of Advertisers (WFA), Association of National Advertisers (ANA), Web Marketing Association (WMA), Mobile Marketing Association (MMA) en SXSW.
Meer informatie: Pegasystems
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht