Software AG maakt de beschikbaarheid bekend van zijn nieuwe MashZone NextGen Business Analytics-oplossing. MashZone NextGen bevat additionele functionaliteit die het gebruikers mogelijk maakt om krachtige, interactieve data-visualisaties te bouwen, dashboards en inzichten te delen, en dashboards te bekijken, op ieder apparaat.
In het digitale tijdperk is het voor iedere onderneming cruciaal om de snel veranderende stroom aan gegevens te kunnen verzamelen, monitoren, dashboarden, analyseren en begrijpen. Hiervoor is Software AG’s Digital Business Platform ontworpen, om het uitvoeren van descriptive, prescriptive en predictive analytics te faciliteren. MashZone NextGen bevat een op HTML5-gebaseerde dashboard builder en guided analytics. Gebruikers kunnen inzicht verkrijgen door gebruik te maken van voorgedefinieerde of zelf te configureren visualisaties.
Volgens Giles Nelson, senior vice president product management krijgen operationeel verantwoordelijken en data-analisten met MashZone NextGen de beschikking over realtime analytics en rijke visualisatie in combinatie met het Digital Business Platform. “Hierdoor kunnen zij nauwkeuriger en sneller handelen en zijn ze in staat om snellere en betere beslissingen te nemen.”
Databronnen
MashZone NextGen werkt met verschillende type databronnen, waaronder JDBC-compliant data-stores, streaming data van Apama, in-memory data van Terracotta BigMemory, ARIS-tabellen, XML-bestanden, REST-endpoints en webservices, en Microsoft Excel-spreadsheets. Typische gebruiksmogelijkheden zijn selfservice analytics; in-memory analytics; operational intelligence; datavisualisatie; situational awareness; en selfservice BI.
“De selfservice features in MashZone NextGen geven een zakelijke gebruiker de mogelijkheid om zelfstandig nieuwe dashboards te creëren, zonder dat daarvoor ondersteuning van de IT-afdeling nodig is. Deze autonomie geeft medewerkers het voordeel dat zij sneller tot inzichten kunnen komen wat zorgt voor het versnellen van de besluitvorming”, voegt Nelson toe.
MashZone NextGen is een essentieel onderdeel binnen het Digital Business Platform. Het Software AG Digital Business Platform helpt ondernemingen meer data-gedreven te zijn, de klant centraler te stellen, en mensen, processen, applicaties en ‘Things’ te verbinden. Het Digital Business Platform wordt aangeboden in de cloud, as-a-service, on-premises, of als een hybride configuratie.
Meer informatie: www.softwareag.com
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht