05-04-2016

Human Inference viert dertigjarig jubileum

Deel dit bericht

Human Inference viert deze maand haar dertigjarige aanwezigheid in de markt van datakwaliteit en datamanagement.

Human Inference is op 1 april 1986 opgericht door twee vrienden die vanuit hun toenmalige werk bij een verzekeraar zagen dat er voor organisaties veel winst te behalen was als zij de kwaliteit van de klantdata op orde konden brengen. Human Inference voorzag in die behoefte met het ontwikkelen van datakwaliteitssoftware die gebaseerd was op steeds grotere kenniscorpora en intelligente – bijna menselijke - matching methodes; zo werd de naam Human Inference geboren. De eerste oplossing uit de geschiedenis van Human Inference was Intelligent Retrieval, dat werd toegepast door onder andere Informatikum voor fraudebestrijding binnen de bij verzekeraars alom bekende FISH applicatie. Tot op de dag van vandaag behoren financiële dienstverleners tot de vaste Human Inference klantenkring en binnen de FISH applicatie vormt de Human Inference matchingtechnologie nog steeds een kernwaarde.

Neopost
De oprichters zagen hun bedrijf in hoog tempo groeien en al snel zetten ze als Europees datakwaliteitspecialist de eerste stappen in Duitsland en België. In 2012 brak een heel nieuw hoofdstuk aan: Human Inference werd toegevoegd aan de innovatieve softwaretak van multinational Neopost. Samen met onder meer GMC Software staat Human Inference nu aan de basis van Neopost Enterprise Digital Solutions.

Customer interaction
Managing Director Benoit Berson van Human Inference: "Human Inference is een uniek bedrijf dat zich onderscheidt door middel van kennis en kwaliteit. We zijn er trots op dat we op 1 april onze dertigjarige aanwezigheid in de markt van datakwaliteit mogen vieren. Gedurende de jaren hebben we een constante toewijding aan onze trouwe klanten laten zien, waarmee we organisaties altijd voorzien hebben van vooruitstrevende datakwaliteitoplossingen van hoge kwaliteit.
Met in 2015 wederom een beoordeling als visionair door Gartner, investeert Human Inference in het internationaal leveren van oplossingen voor datakwaliteit en MDM (Master Data Management) via alle beschikbare platformen. Op die manier dragen we effectief bij aan de strategie van ons moederbedrijf Neopost, die zich richt op efficiency in customer interaction.”

Opsporen van fraude
De afgelopen dertig jaar hebben de software en specialisten van Human Inference zich bewezen op het gebied van datakwaliteit en oplossingen voor fraudebestrijding en een centraal klantbeeld. Human Inference staat hoog aangeschreven als datakwaliteitspecialist en wordt al jaren als visionair beschouwd door analisten als Gartner. Naast het hoofdkantoor in Nederland heeft Human Inference inmiddels ook vestigingen in Duitsland, België, Groot-Brittannië en Denemarken.
De software omvat taal- en cultuurspecifieke kennis van meer dan 85 landen en is daarmee in staat om organisaties wereldwijd te helpen bij het bereiken en behouden van een eenduidig klantbeeld, voldoen aan wet- en regelgeving, opsporen van fraude en het zichtbaar maken van business opportunities. Daarnaast beschikt Human Inference over een breed pakket van professional services en best practices-oplossingen om organisaties bij hun datamanagement te ondersteunen.

Meer informatie: www.humaninference.nl

Partners