25-02-2016

Infor implementeert bedrijfsbreed BI-Platform bij Kempinski Hotels

Deel dit bericht

Infor, leverancier van branchespecifieke applicaties voor de cloud, kondigt aan dat Kempinski Hotels begonnen is met de implementatie van Infor Dynamic Enterprise Performance Management. De oplossing wordt in gebruik genomen door de 73 vijfsterrenhotels van de groep, verspreid over 31 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië en gaat fungeren als een geïntegreerd Business Intelligence Platform.

Infor Dynamic Enterprise Performance Management (d/EPM) is een aanvulling op de bestaande installatie van Infor EzRMS. De combinatie van de twee oplossingen, geïntegreerd met de financiële systemen van de hotelgroep zelf, maakt het voor Kempinski mogelijk om data over de financiën, operatie, markt en prestaties afkomstig uit verschillende bronnen te beheren en te analyseren. Hiermee kan het bedrijf sneller en beter geïnformeerd beslissingen nemen, gebaseerd op een compleet overzicht van voorspellingen, inkomsten en kosten.
 
Na een uitgebreid selectieproces onder verscheidene leveranciers van Business Intelligence oplossingen voor de hotelbranche koos Kempinski, de oudste luxe hotelketen van Europa, voor Infor d/EPM vanwege de uitgebreide functionaliteit en integratiemogelijkheden. Infor d/EPM is een geïntegreerd platform voor BI, financieel beheer, budgettering, planning en KPI-dashboards. De oplossing is ontworpen om bedrijven te ondersteunen bij het begrijpen van risico’s, prestaties en de impact van hun beslissingen onder andere op het niveau van regio’s en doelgroepen.
 
Door Infor d/EPM toe te voegen aan de bestaande systemen, profiteert Kempinski van inzichten in specifieke business drivers via één enkel platform. Voor het eerst heeft de hotelketen nu bedrijfsbreed toegang tot realtime informatie over prestaties en kan het vraag-, distributie- en productieanalyses nog consistenter beheren. Infor d/EPM maakt gebruik van Infor ION, de middlewaretechnologie van Infor, om de reeds aanwezige financiële systemen van Kempinski te integreren met Infor EzRMS en met systemen van derde partijen. Voorspellingen over omzet, maar ook data over financiën, operatie, reserveringen, vraag en reputatie worden automatisch naar Infor d/EPM gestuurd. Hiermee wordt het dataconsolidatieproces, dat voorheen eens per maand handmatig werd uitgevoerd, overbodig. Infor d/EPM toont rolspecifieke inzichten op uniforme of aanpasbare prestatiedashboards en geeft de gebruiker zo in één oogopslag informatie die hem helpt om op alle niveaus betere beslissingen te nemen. Corporate leidinggevenden en individuele hotelmanagers profiteren van eenvoudige toegang via het web of een mobiel apparaat.
 
“Wij hebben vol vertrouwen gekozen voor Infors Business Intelligence-oplossing, vanwege de bewezen resultaten in het leveren van toonaangevende technologie en de capaciteit om ondersteuning te bieden en samen te werken met onze teams gedurende het implementatieproces,” zegt Riko van Santen, Vice President Digital Strategy & Distribution bij Kempinski Hotels. “Infor is inventief en denkt als een volwaardige partner mee met onze bedrijfsbehoeftes, en niet ‘slechts’ als systeemleverancier.”
 
De belangrijkste vestigingen van Kempinski gebruiken al sinds 2014 Infor EzRMS. De eerste die overgingen zijn bekende tophotels als het Adlon Hotel Kempinski in Berlijn, het Kempinski Hotel Vier Jahreszeiten München, Grand Hotel Kempinski in Genève, het Kempinski Hotel Beijing Lufthansa Center, het Ciragan Palace Kempinski in Istanbul en het Emirates Palaca Hotel in Abu Dhabi. De revenuemanagement-oplossing wordt aangeboden als Software-as-a-Service (SaaS)-model. Met zijn unieke transactionele Total Revenue Management-aanpak is hij speciaal ontwikkeld om omzet te stimuleren door managers beter begrip van hun business te geven en tegelijkertijd relevante informatie te integreren met hulp van in-context web-analytics.
 
“We zijn verheugd dat we het succes van Kempinski mogen ondersteunen met innovatieve branchespecifieke applicaties. Dat Infor EzRMS al wordt ingezet op veel belangrijke hotellocaties, bewijst de toekomstige waarde van onze oplossing voor de bedrijfsplannen van Kempinski. Analytics staat aan de basis van een nieuw hoofdstuk in het Kempinski-succesverhaal,” vertelt Wolfgang Emperger, Regional Vice President, EMEA van Infor Hospitality. “In plaats van alleen maar data te leveren, zorgt Infor d/EPM voor relevante inzichten en vervolgacties, afgeleverd bij de juiste mensen, op het juiste moment.”
 
Meer informatie op: nl.infor.com

Company:

Infor

Partners