15-12-2015

IBM opent Watson Internet of Things wereldwijd hoofdkantoor in München

Deel dit bericht

IBM kondigt de opening aan van haar wereldwijde hoofdkantoor voor Watson Internet of Things (IoT) en lanceert tegelijk een reeks nieuwe aanbiedingen, mogelijkheden en ecosystem partners, bedoeld om de kracht van cognitive computing uit te breiden naar miljarden apparaten, sensoren en systemen die het IoT ondersteunen. Het nieuwe aanbod zal beschikbaar zijn via de IBM Watson IoT Cloud, het wereldwijd platform voor IoT business en ontwikkelaars.

Als onderdeel van de lancering heeft IBM aangekondigd dat in het Duitse München het wereldwijde hoofdkantoor voor de nieuwe Watson IoT unit gevestigd wordt, evenals het eerste Europese Watson innovatie supercentrum. De campusomgeving zal 1000 IBM ontwikkelaars, consultants, onderzoekers en ontwerpers samenbrengen, om voor sterke betrokkenheid met klanten en partners te zorgen, en zal ook dienen als een innovatielab voor data scientists, ingenieurs en programmeurs bij de bouw van een nieuwe generatie oplossingen op het kruispunt van cognitive computing en het IoT.
Het centrum zal samenwerken aan innovatie met klanten, partners en IBM onderzoekers en data scientists om nieuwe groeimogelijkheden voor het Internet of Things te creëren. Het betreft de grootste investering van IBM in Europa in meer dan twintig jaar.

IBM zal ook Watson API's en diensten op het Watson IoT Cloud Platform leveren voor de ontwikkeling van cognitieve IoT-oplossingen en -diensten, zodat klanten en partners sneller betekenis halen uit het groeiende volume en de verscheidenheid van data in een fysieke wereld die in rap tempo gedigitaliseerd wordt.
Klanten, start-ups, de academische wereld en een robuust ecosysteem van IoT-partners hebben directe toegang tot IBM's open cloud-gebaseerde IoT-platform om de volgende generatie cognitieve IoT-apps, -diensten en -oplossingen te testen, ontwikkelen en creëren. Toonaangevende fabrikanten in automotive, elektronica, gezondheidszorg, verzekeringen en industrie die tot de voorhoede van de regionale Industrie 4.0 initiatieven behoren, zijn degenen die het meest verwachten te profiteren.

"Het Internet of Things zal binnenkort de grootste bron van data zijn op de planeet, maar bijna 90 procent van die data wordt nooit gebruikt,” zei Harriet Green, general manager, Watson IoT en Educatie. "Met de unieke mogelijkheden te voelen, redeneren en leren, opent Watson de deur voor bedrijven, overheden en particulieren om eindelijk deze real-time data te benutten, te vergelijken met historische data sets en diepe reservoirs van opgebouwde kennis, en dan onverwachte verbanden te vinden die nieuwe inzichten genereren voor zowel het bedrijfsleven als de samenleving."

IBM kondigde ook aan dat acht nieuwe Watson IoT Client Experience Centers zijn geopend in Azië, Europa en Amerika. Locaties zijn Beijing, China; Boeblingen, Duitsland; Sao Paulo, Brazilië; Seoul, Korea; Tokyo, Japan; en in Massachusetts, North Carolina en Texas in de Verenigde Staten. Deze centra bieden klanten en partners toegang tot de technologie, gereedschappen en het talent die nodig zijn voor de ontwikkeling en het creëren van nieuwe producten en diensten met behulp van cognitieve intelligentie dat via het Watson IoT Cloud Platform geleverd wordt.
Siemens Building Technologies, aanbieder in veilige, energie-efficiënte en milieuvriendelijke gebouwen en infrastructuur, heeft aangekondigd dat het met IBM gaat samenwerken voor innovatie bij digitalisering van de gebouwen.

Nieuwe Watson IoT Services versnellen Cognitive IoT
IBM brengt de kracht van cognitive analytics naar het IoT door vier families van Watson API diensten beschikbaar te stellen, als onderdeel van het nieuwe IBM Watson IoT Analytics aanbod. Nu de fysieke wereld van apparaten en systemen steeds sterker gedigitaliseerd raakt, kunnen klanten, partners en ontwikkelaars met deze mogelijkheden meer betekenis uit data halen door middel van machine learning en correlatie met ongestructureerde data. De nieuwe API-diensten bestaan uit vier 'families':
De Natural Language Processing API Familie stelt gebruikers in staat om te communiceren met systemen en apparaten met behulp van eenvoudige, menselijke taal. Natural Language Processing helpt oplossingen te begrijpen wat de bedoeling van de menselijke taal is door correlatie met andere gegevensbronnen om het in context in specifieke situaties te zetten;
De Machine Learning Watson API Familie automatiseert de gegevensverwerking en bewaakt continu nieuwe gegevens en interacties van gebruikers om gegevens en resultaten op basis van geleerde prioriteiten te rangschikken. Machine Learning kan worden toegepast op alle data afkomstig van apparaten en sensoren om automatisch inzicht te krijgen in huidige omstandigheden, (ab)normale situaties, verwachte trends, monitoren van eigenschappen, en maatregelen te nemen bij problemen;
De Video and Image Analytics API Familie maakt monitoring van ongestructureerde data mogelijk uit video-feeds en image snapshots om scènes en patronen te identificeren. Deze kennis kan worden gecombineerd met de machinedata om een beter begrip van gebeurtenissen in het verleden en nieuwe situaties te krijgen;
De Text Analytics API Familie faciliteert onderzoek van ongestructureerde tekstuele gegevens, waaronder transcripties van klantgesprekken in call centers, logs van onderhoudstechnici, blog-commentaar en tweets, om correlaties en patronen in deze grote hoeveelheden data te ontdekken.

Voor meer informatie over Watson IoT: www.ibm.com/IoT

Partners