11-11-2015

Adobe door Forrester benoemd tot leider in Data Management Platformen

Deel dit bericht

Het data management platform (DMP) van Adobe, Adobe Audience Manager, één van de acht oplossingen binnen Adobe Marketing Cloud, is erkend als leider in de The Forrester Wave: Data Management Platforms, Q4 2015’. In het rapport van onderzoeksbureau Forrester Research, Inc. kreeg Adobe de hoogste score voor het huidige aanbod. Adobe is één van de ondernemingen die door Forrester werd uitgenodigd om te participeren in het onafhankelijke rapport dat acht data management platformen evalueert, op basis van 66 criteria zoals het huidige aanbod, strategie en marktaanwezigheid.

“Adobe is al een langere tijd de trendsetter in de markt. De acquisitie van Demdex in 2011 resulteerde in een geïntegreerde stack van advertentietechnologie componenten met het DMP als middelpunt. De intelligence engine genereert de organisatie-overstijgende inzichten die de basis vormen voor slimmere marketingbeslissingen”, stelt Forrester in het rapport. “Adobe is leider in de DMP Forrester Wave, net als in 2013. De wijze waarop Adobe anticipeert op marktontwikkelingen en bijhorende interesses van bestaande en potentiële klanten maken van deze leverancier een voorloper, zoals ook blijkt uit de overname van Demdex”, voegt het rapport toe.

Daarnaast merkt Forrester op dat Adobe Audience Manager ‘een aantrekkelijke productontwikkelingsstrategie blijft houden die gebaseerd is op samenwerking met best-of-breed specialisten zoals LiveRamp voor onboarding, customization zoals bij de benadering voor classificatie en de toegang tot aanvullende Adobe-producten zoals Analytics, Experience Manager, Target en Social.”

Adobe Audience Manager, het eerste DMP dat informatie over de doelgroep combineert met alle beschikbare resources, helpt adverteerders en uitgevers om unieke publiekprofielen te ontwikkelen om zo de meest waardevolle segmenten te identificeren en in te zetten voor alle digital marketingkanalen. Adverteerders verhogen hun omzet en breiden hun klantenbestand uit via geïntegreerde, bruikbare inzichten in hun doelgroepen. Uitgevers kunnen hun adverteerders toegang verkopen tot unieke publiekssegmenten en niet alleen maar impressies. Klanten zijn onder andere Camelot Strategic Marketing & Media, Condé Nast, Epsilon, Intuit, Scripps Networks Interactive, Time Warner Cable en VivaKi (onderdeel van de Publicis Groupe).

“Wij zijn verheugd dat we wederom erkend worden als één van de top DMP-leveranciers”, stelt Amit Ahuja, general manager of data management bij Adobe. “De beoordeling in dit rapport onderstreept ons leiderschap in de DMP-markt. Het rapport spreekt over het holistische aanbod van onze oplossing en de volledige integratie met Adobe Marketing Cloud om relevante en gepersonaliseerde boodschappen te leveren aan het juiste publiek op het juiste moment.”    

Andere leiders in Forrester's Wave zijn Krux en Neustar. Verder zijn de goed presenterende datamanagement platforms in Forrester's Wave opgenomen van Oracle, KBM Group, Lotame, Google en Cxense.

Een gratis exemplaar van het “The Forrester Wave™: Data Management Platforms, Q4 2015” rapport is hier beschikbaar.

Partners