Salesforce, het Customer Success Platform en leverancier van CRM-oplossingen, publiceert het rapport 2015 State of Analytics. Uit dit onderzoek onder meer dan 2.000 leidinggevenden wereldwijd blijkt dat goed presterende organisaties in staat zijn om analysetools een plek te geven in de bedrijfscultuur.
Een andere interessante bevinding is dat bedrijven beter presteren als ze door de gehele organisatie gebruik maken van data-analyse en hun werknemers voorzien van mobiele applicaties waarmee ze real-time inzicht hebben.
Het aantal databronnen dat door organisaties geanalyseerd wordt, neemt de komende vijf jaar met 83 procent toe, zo blijkt uit het rapport 2015 State of Analytics. Van de organisaties die goed presteren stelt 90 procent dat data-analyse een belangrijk onderdeel is van hun algemene strategie en zorgt voor betere operationele resultaten.
‘Nu klanten meer data genereren dan ooit tevoren, moeten organisaties wijs worden uit de enorme hoeveelheid online zoekopdrachten, websitebezoeken, tweets, product logs , verbonden apparaten en apps,’ stelt Stephanie Buscemi, CCO van Analytics Cloud bij Salesforce. ‘Met data-analyse verkrijgen organisaties belangrijke inzichten, waarmee ze hun werknemers kunnen voorzien van een compleet beeld van hun klant. Op deze manier nemen werknemers slimmere, op data gebaseerde beslissingen.’
De belangrijkste conclusies uit het rapport 2015 State of Analytics zijn:
Succesvolle organisaties creëren een ‘Culture of Analytics’
Door analyses onderdeel te laten zijn van de bedrijfscultuur, krijgen werknemers niet alleen toegang tot de juiste inzichten op het juiste moment, maar zijn ze ook in staat om beter samen te werken en beslissingen te maken op basis van data. Uit het onderzoek blijkt dat goed presterende organisaties in de hele organisatie, van bestuurskamer tot receptie, gebruik maken van data-analyse.
De opkomst van ‘Analytics for Everything’
Nu werknemers meer toegang hebben tot data, scherpen ze hun analyse-skills aan en maken ze meer gebruik van analysetools.
Het tijdperk van real-time analyse is aangebroken
Veel organisaties hebben behoefte aan real-time, mobiele inzichten. Bij de keuze voor een analysetool blijkt dat dat veel organisaties bereid zijn te investeren in gebruiksgemak, self-service mogelijkheden en mobiele functionaliteiten.
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht