26-02-2009

Philips kiest voor Scanmar

Deel dit bericht

Philips Consumer Lifestyle ontsluit wereldwijd marktdata met BI-software van Scanmar.

Voor Philips Consumer Lifestyle als wereldwijde speler is het monitoren van marktperformance cruciaal. Meerdere internationale dataleveranciers zijn betrokken bij de continue levering van retail verkoopdata . Een aanzienlijke uitdaging ligt besloten in alignment en consolidatie van deze databronnen in een BI-omgeving, om te komen tot een eenduidig beeld over de markten en de verbetering van de reportingmogelijkheden. Sinds kort worden deze datastromen uit multiple datasources toegankelijk gemaakt met het voor marketingtoepassingen gespecialiseerde BI-tool van Scanmar. Met dit Nederlandse marketinginformatiesysteem, dat wereldwijd meer dan 300 gebruikers heeft, kan Philips Cunsumer Lifestyle de totale productporfolio op de voet te volgen, zowel geconsolideerd als per markt, alsmede de ontwikkelingen van markten, marktaandelen en concurrenten. Dit gebeurt door middel van marketingdashboards, en standaard- en ad-hoc rapportages. Daarnaast zijn in het systeem andere databronnen en KPI's geïntegreerd, zoals media uitgaven, consumer confidence indicatoren, NPS, etc.Scanmar is een Nederlandse BI-leverancier en ontwikkelaar, gespecialiseerd in marketingtoepassingen. MarketingTracker is het door Scanmar ontwikkelde Marketing Informatie Platform voor integratie en analyse van multiple marketing en sales databronnen en in gebruik bij veel toonaangevende merkfabrikanten.Bron: Scanmar.

Partners