Duits SaaS-consultancybedrijf Strategius ontwikkelt compleet on-demand concept.
Uniserv, Europese producent van softwareoplossingen voor datakwaliteit, introduceert een compleet datakwaliteitproces voor het beheer van adressen en klantgegevens als een on-demand webservice. De nieuwe Data Quality Service kan ook interactief geïntegreerd worden met de bedrijfsprocessen van organisaties, zodat klantgegevens reeds bij het invoeren gevalideerd en geoptimaliseerd worden. Het is tevens mogelijk om uitgebreide gegevensverzamelingen on-demand te analyseren, corrigeren en optimaliseren, via een Data Quality Center op het web. Roland Pfeiffer, CEO van Uniserv, zegt: "Uniserv biedt gezien het scala aan functionaliteit en het on-demand gebruiksmodel, een compleet en kwalitatief hoogwaardig aanbod voor datakwaliteit. Deze nieuwe dienst is een mijlpaal in de verdere ontwikkeling van ons bedrijf. We blijven niet alleen de 'in-huis' leiders in deze markt in Europa, maar we werken er systematisch aan om Datakwaliteit-as-a-Service als een nieuwe dienst aan te kunnen bieden."Strategius, een van de weinige Duitse consultancybedrijven die gespecialiseerd is in on-demand diensten, SaaS en cloud computing, heeft dit nieuwe on-demand concept voor Uniserv ontwikkeld. Complete datakwaliteitbeheer als on-demand dienst voor toepassingen als CRM, ERP, direct marketing en e-commerce, kan kosteloos getest worden op de website.Vooral voor kleine en middelgrote organisaties is het aanschaffen van in-huis datakwaliteitoplossingen niet rendabel, gezien de kosten, het aantal contactpersonen of het ontbreken van een geschikte IT-infrastructuur. Toch doen ook deze organisaties er goed aan om de kwaliteit van hun databases regelmatig te controleren en bij te werken. Klant- en adresgegevens zijn waardevolle bedrijfsmiddelen die door lang niet alle organisaties optimaal worden benut. De waarde van deze gegevens kan verbeterd worden met behulp van Datakwaliteit-on-demand. Verschillende bedrijfsafdelingen, zoals marketing, en toepassingen, zoals CRM, profiteren direct van kwalitatief hoogwaardige adres- en klantgegevens. En daarvan plukt ook de rest van het bedrijf de vruchten.Het on-demand model biedt verschillende voordelen. Afgezien van korte projectlooptijden, een laag risico, een hoge mate van schaalbaarheid en flexibiliteit, profiteren on-demand klanten van nauwkeurige kostenramingen, minder complexiteit en vooral van eenvoudige integratie - het enige dat nodig is, is een internet browser. De datakwaliteitfuncties kunnen als webservice geïntegreerd worden met bedrijfsapplicaties. Het resultaat hiervan is dat de datakwaliteit al tijdens het invoeren wordt gecontroleerd en geoptimaliseerd, terwijl adressen en bankgegevens interactief gecheckt worden. Onjuiste data wordt op betrouwbare wijze gecorrigeerd, ongeacht of deze afkomstig is van de webshop, of van het CRM- of ERP-systeem. Daarnaast kunnen klantgegevens gemakkelijk worden uitgebreid met extra informatie, zoals telefoonnummers en geografische informatie."Het on-demand model biedt totaal nieuwe groeikansen voor ons als aanbieder van datakwaliteit", zegt Andreas Heissler, hoofd Marketing Communicatie bij Uniserv. "De ontwikkeling van de on-demand portal is uitgevoerd door Strategius. De specialisten van Strategius hebben ons vooral ondersteund bij de ontwikkeling van een nieuw internet-verkoopkanaal en heeft Uniserv op een gestructureerde wijze voorbereid op het on-demand bedrijfsmodel. We zijn bijzonder tevreden met het resultaat, dat bestaat uit krachtige on-demand communicatie en een klantvriendelijk prijsmodel".Uniserv.16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht