19-09-2011

Ruim een derde van bedrijfseigenaren geen behoefte heeft aan de meest actuele informatie

Deel dit bericht

Bedrijfseigenaren hebben weinig behoefte aan actuele bedrijfsinformatie. 37 procent zegt zelfs geen enkele behoefte te hebben aan actuele informatie over de prestaties van de organisatie.

Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Kadenza, specialist op het gebied van Enterprise Intelligence. Onderzoeksbureau SSI vroeg voor het onderzoek 306 Nederlandse managers, bedrijfseigenaren en afdelingshoofden naar het gebruik van de smartphone en tablet in zowel persoonlijke als zakelijke context.

Nog minder behoefte is er aan actuele informatie over de prestaties van de individuele werknemer. Ruim 45 procent van de bedrijfseigenaren vindt het niet nodig om op de hoogte te worden gehouden over zijn medewerkers. Daar staat tegenover dat van de eigenaren die wel graag actuele informatie willen over de prestaties van de organisatie, 17 procent graag op dagelijkse basis op de hoogte wil worden gehouden en 11 procent graag real-time inzicht wil. De informatiebehoefte van bedrijfseigenaren staat in sterk contrast met die van directies en hoger management: hier geeft slechts 4 procent aan geen behoefte te hebben aan actuele informatie over de prestaties van de organisatie.

Erik Leene, directeur van Kadenza: “Het is op zijn minst opvallend te noemen dat ruim een derde van de bedrijfseigenaren geen behoefte heeft aan de meest actuele informatie. Daarbij is het verrassend dat de informatiebehoefte onder bedrijfseigenaren zoveel kleiner is dan onder directies en hoger management. Mogelijke oorzaken zijn dat bedrijfseigenaren meer vertrouwen hebben in hun medewerkers of dat zij overall al het gevoel hebben dat ze prima op de hoogte zijn over hoe de organisatie presteert. Ook worden zij, in tegenstelling tot hoger management en directie, niet door anderen op behaalde resultaten afgerekend. Om deze tegenstelling te verklaren is echter nader onderzoek nodig. Een feit blijft dat de mogelijkheden om real-time op de hoogte te blijven er zijn, maar slechts door een klein deel van het management worden benut. Rekening houdend met het groeiende aanbod aan informatie kunnen veel organisaties hier nog een enorme slag maken.”

Het volledige onderzoeksrapport is te downloaden via: http://gurl.im/b0a91xa

Bron: www.kadenza.nl

Company:

Kadenza

Partners