12-12-2011

Real-time bedrijfsinformatie nog geen must voor management

Deel dit bericht

Nederlandse managers realiseren zich nog onvoldoende wat de meerwaarde is van real-time inzicht in bedrijfsinformatie.

Real-time bedrijfsinformatie wordt nog weinig door managers gebruikt. Op de vraag in welke mate Nederlandse managers behoefte hebben aan actuele informatie geeft slechts 1 op de 10 Nederlandse managers aan behoefte te hebben aan real-time inzicht in de prestaties van de organisatie. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Kadenza, specialist op het gebied van Enterprise Intelligence. Onderzoeksbureau SSI vroeg daarvoor ruim 300 Nederlandse managers naar het gebruik van smartphones en tablets, in zowel persoonlijke als zakelijke context.
23 procent geeft aan dagelijks behoefte te hebben aan actuele informatie en 20 procent wekelijks. 9 procent vindt een maandelijkse update voldoende. De interesse in de prestatie van de organisatie en de afdeling is daarbij groter dan die in de werknemer. Slechts 7 procent van de managers wil real-time informatie over de prestaties van de individuele medewerker. 10 procent wil real-time informatie over de afdeling en 13 procent over de organisatie als geheel. Opvallend is dat ruim een op de vier managers zegt geen enkele behoefte aan informatie over de organisatie, afdeling of werknemers te hebben.
Erik Leene, directeur van Kadenza: “De behoefte aan real-time bedrijfsinformatie onder managers is niet groot. Een lastig te verklaren resultaat uit ons onderzoek, omdat je van managers zou verwachten dat ze te allen tijde willen weten hoe hun bedrijf, afdeling of medewerkers er voor staan. Wellicht realiseren Nederlandse managers zich nog onvoldoende wat de meerwaarde van real-time inzicht in bedrijfsinformatie voor hen is. Ik verwacht dat de behoefte aan real-time bedrijfsinformatie onder managers in 2012 snel zal toenemen, omdat er steeds meer mogelijkheden zijn om deze informatie beschikbaar te maken.”

Meer over het onderzoek en de effecten op Mobile BI is te bekijken via de volgende animatievideo: http://www.youtube.com/watch?v=DeS4m11GYWQ.

Bron: www.kadenza.nl

Company:

Kadenza

Partners