15-02-2013

QlikTech en Attivio samen in big data-analyse

Deel dit bericht

QlikTech en Attivio gaan samenwerken op het gebied van ongestructureerde data-analyse. De samenwerking maakt het mogelijk om in-memory data van QlikView te combineren met de Active Intelligence Engine (AIE) van Attivio via QlikView Direct Discovery. De AEI is een toegangsplatform voor unified information, dat de big data binnen een enterprise integreert, combineert en presenteert zonder de data te hoeven modelleren.

 Met de combinatie van beide technologieën kunnen gebruikers nu snel en eenvoudig (semi-) gestructureerde en ongestructureerde informatie analyseren en met elkaar integreren, zonder deze eerst op te hoeven slaan. QlikView Direct Discovery geeft eenvoudig toegang tot de verschillende databronnen en presenteert de resultaten vervolgens in een overzichtelijk en visueel aantrekkelijk QlikView dashboard. Door de combinatie van interne en externe bronnen, krijgen gebruikers een completer beeld van wat er in hun organisatie speelt.
 
Een totaalbeeld van de organisatie
Bedrijfsdata alleen laat onvoldoende zien wat er binnen een organisatie gebeurt. Meer dan 85 procent van de relevante bedrijfsinformatie wordt gecreëerd door mensen zelf, zoals e-mails, samenwerkingstools, callcenterlogs en productreviews van klanten. De integratie van Attivio en QlikView biedt bedrijven de mogelijkheid om al deze gegevens te combineren, te analyseren en direct te gebruiken. Deze samenwerking geeft bedrijven in diverse branches een duidelijke voorsprong.
 
Bas van der Horst, Country Manager Benelux bij QlikTech: “De snelheid waarmee big data zich ontwikkelt, vraagt om continue en vergaande innovatie. QlikView heeft als doel om zakelijke gebruikers eenvoudig toegang te geven tot allerlei soorten databronnen en deze vervolgens ook slim te benutten. Attivio combineert diverse content en databronnen met elkaar, zodat organisaties inzichten krijgen die andere systemen vaak over het hoofd zien. De integratie van QlikView en de AEI-oplossing van Attivo tilt daarmee de analyse en het gebruik van big data naar een hoger niveau en maakt het beantwoorden van businessvraagstukken als ‘wat’, ‘hoe’ en ‘waarom’ een stuk eenvoudiger.”

Company:

Attivio, QlikTech

Partners