SAS, specialist op het gebied van Business Analytics, is door Gartner uitgeroepen tot leider in het Magic Quadrant for Integrated Marketing Management.Gartner benoemt SAS tot leider op basis van de oplossingen en visie die het heeft op dit gebied.
Volgens Gartner gebruiken klanten van leiders in de IMM-markt de producten van deze leveranciers als primaire oplossingen. Dit betekent dat zij het platform inzetten om de meeste marketingrollen en -functies te ondersteunen. Leiders in IMM bieden klanten de breedte en diepte die nodig is voor geïntegreerde marketingfunctionaliteit.
In Nederland hebben bedrijven als Ziggo en T-Mobile gekozen voor SAS ter ondersteuning van hun marketingprocessen. Door het gebruik van de oplossingen van SAS kunnen zij een effectieve en gepersonaliseerde omnichannel interactie realiseren met hun klanten. Jeroen Davids (foto), Business Solution Manager Customer Intelligence bij SAS: “Onze visie is om marketeers een geïntegreerd platform te bieden dat hen helpt voor iedere interactie met de klant de beste keuze maken. Hiermee zijn zij in staat succesvolle klantervaringen te creëren. We zijn dan ook trots dat Gartner SAS uitroept tot leider op dit gebied en de waarde die we leveren aan onze klanten heeft bevestigd.”
SAS ziet in de praktijk veel interesse naar geïntegreerde oplossingen. Davids: “Bedrijven zien dat hun klanten verwachten dat zij met relevante informatie of aanbiedingen worden benaderd.” Dit wordt bevestigd door onderzoek dat SAS uitvoerde onder 1260 consumenten. Daarvan gaf 60 procent aan van bedrijven te verwachten dat zij weten wat zij als klant willen en nodig hebben. Met de Customer Intelligence suite van SAS kunnen bedrijven hierop inspelen en betekenisvolle klantinteracties creëren die tot positieve ervaringen leiden. Naast het leiderschap in Integrated Marketing Management, werd SAS door Gartner al eerder uitgeroepen tot leider in CRM Multichannel Campaign Management en Marketing Resource Management. SAS heeft daarmee de meest uitgebreide suite van geïntegreerde marketingoplossingen.
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht