Information Builders, speler op het gebied van software voor business intelligence (BI) & analytics, informatie-integriteit en integratie, maakt nieuwe resultaten bekend uit het wereldwijde onderzoek naar informatiekapitaal.
Dit onderzoek geeft belangrijke inzichten in hoe organisaties in diverse landen en culturen hun informatiekapitaal benutten. Het is uitgevoerd in partnership met IDG Research Services.
Information Builders ondervroeg wereldwijd in totaal 401 afzonderlijke respondenten, een mix van IT professionals, business decision makers, kenniswerkers en uitvoerende medewerkers. De uitkomsten van alle regio’s wijzen uit dat organisaties de voordelen onderkennen van het verstrekken van informatie aan een bredere kring van belanghebbenden. Niettemin schieten ze tekort bij de daadwerkelijke uitvoering.
Het delen van informatie blijft grotendeels beperkt tot het top- en middenmanagement en kenniswerkers, terwijl er weinig rekening wordt gehouden met de behoeften van uitvoerende medewerkers en niet-IT-ers die op hun beurt ook bedrijfs- en klantinformatie nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Ook aan de behoefte aan informatie bij klanten, partners en leveranciers wordt voorbij gegaan. Verder zijn IT-managers in de hele wereld op dit moment onvoldoende gericht op innovatie, het aanboren van nieuwe omzet en het verhogen van de klantentrouw, drie gebieden die groot business potentieel in zich dragen en die kunnen worden verbeterd met een meer-omvattende strategie voor informatiedeling.
“Informatiekapitaal is cruciaal bezit voor bedrijven in alle sectoren, en toch slagen zij er niet in om die informatie effectief te verspreiden onder de belangrijkste stakeholders. Dit beperkt de waarde ervan en verkleint gerelateerde business opportunity’s,” zegt Gerald Cohen (foto), president en CEO van Information Builders. “De uitkomsten van dit wereldwijde onderzoek laten een enorme kloof zien tussen het beseffen van de waarde van informatiekapitaal en het daadwerkelijk nemen van actie om het volle potentieel van deze bezittingen te benutten. Er ligt hier een geweldige business opportunity voor bedrijven die bereid zijn om hun informatiestrategie opnieuw uit te denken en om werk te maken van het verbeteren van de deling en openstelling van informatie voor een bredere groep van medewerkers, klanten en partners.”
Het onderzoek onthult ook een paar interessante verschillen tussen hoe organisaties hun informatiedistributie aanpakken, waar nu hun focus ligt en waar verbetering en investering nodig zijn om de Return on Information Capital te maximaliseren. Geen enkel bedrijf maakt ten volle gebruik van zijn informatiekapitaal. Hieronder staan de belangrijkste uitkomsten van elk van de landen die in het onderzoek zijn opgenomen.
Nederland
Frankrijk
Duitsland
Spanje
Verenigd Koninkrijk
VS
Ga naar de website voor meer informatie over de IDG Survey.
5 december 2023 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar de...
28 maart 2024 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op ...
28 maart 2023 Dit seminar met Mike Ferguson gaat dieper in op de ontwikkeling van dataproducten en ook hoe je een datamarktplaats kunt gebruiken om het delen van dataproducten in de hele organisatie te regelen en te delen om de time-to-value t...
9 april 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten van E...
11 april 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
16 april 2024 Praktisch en interactief seminar met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een herontw...
24 en 25 april 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
Deel dit bericht