Second-screen devices combined with customised content, interactive apps and loyalty programmes will fuel the behaviour of social TV consumers over the next 24 months, according to Gartner, Inc.
Social TV describes consumer engagement, communication and interaction while watching television. Gartner said social TV activities can enhance the value of the TV experience for consumers and offer opportunities to add new users, drive engagement and open up new advertising opportunities through existing social networks.
"Second-screen devices such as tablets, smartphones and ultrabooks are likely to be the principal force behind social TV experiences as companion apps are increasingly written for that experience," said Michael Gartenberg, research director at Gartner. "A combination of content integration, social interaction and loyalty programmes are the key activities that will make up the social TV experience."
Long-term efforts to connect traditional TV broadcasts to the Internet have largely been limited to either content companion websites or connected devices such as TVs and set-top boxes (STBs) and that none of these approaches has led to the creation of a true social TV experience for consumers. However, three parts of this experience are now in the process of being combined into a holistic social TV experience delivered primarily through companion devices:
27 t/m 29 oktober 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pra...
29 en 30 oktober 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodel...
3 t/m 5 november 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
11 en 12 november 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
25 en 26 november 2025 Worstelt u met de implementatie van data governance of de afstemming tussen teams? Deze baanbrekende workshop introduceert de Data Governance Sprint - een efficiënte, gestructureerde aanpak om uw initiatieven op het...
26 november 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met ...
9 december (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
Deel dit bericht