Het is niet niks om beslissingsbevoegd te zijn in een IT-organisatie. Stilzitten en achterover leunen is er niet bij. Ontwikkelingen gaan namelijk bijzonder snel, waardoor de doelgroep ook snel verandert en nieuwe behoeften en wensen krijgt. Hoe weet u nu waarin geïnvesteerd moet worden binnen uw specifieke doelmarkt? Vaak worden belangrijke keuzes gebaseerd op niets meer dan een ‘onderbuikgevoel’, in plaats van gedetailleerde informatie. Een gemiste kans, want door er is een efficiënte manier om uw database te verbeteren en goed geïnformeerde beslissingen te nemen.
Lokale data
Veel gegevens liggen voor het oprapen tegenwoordig. Internet, social media en rapporten van analisten, aan bronnen geen gebrek. De meest bekende top lijst is wel de Fortune 500, die al vanaf 1955 jaarlijks gepubliceerd wordt, maar ook de Forbes 2000 is een wereldwijde ranking. Op deze lijst worden organisaties op basis van bijvoorbeeld omzet, winst en activa gerangschikt. Maar zorgt deze algemene informatie wel voor de juiste beslissingen? Iedere euro kan maar één keer uitgegeven worden en daarom is het cruciaal dat uw data u kan vertellen of die euro in de juiste middelen en doelgroep gestoken wordt. Het is de kunst om alle informatie om te zetten in betrouwbare kennis waar u beslissingen op kunt baseren.
Om deze reden is het essentieel om toegang te hebben tot specifieke, lokale data, in aanvulling op de generieke, internationale informatie. Zeker in deze economisch uitdagende tijden is kwalitatieve,lokale informatie geen overbodige luxe om maximaal te profiteren van sales- en marketinginspanningen en het maken van investeringsbeslissingen. De datakwaliteit is bepalend voor uw succes.
Inzicht in uw klant
Zelf weet u waar uw onderbuikgevoelop gebaseerd is bij het maken van beslissingen en hoe betrouwbaar u dit acht. Feiten spreken echter voor zich, lokaal onderzoek biedt inzicht in wat bovenaan de agenda van uw klanten en prospects staat. De markt benaderen met een nieuwe BI-oplossing terwijl 98 procent net een oplossing heeft aangeschaft, is een verloren investering. Maar weet u dat bedrijven in uw omgeving hier binnen nu en 2 jaar in gaan investeren, dan bent u precies op tijd.
Deze lokale gegevens kunt u natuurlijk niet allemaal zelf verzamelen. Niet iedere klant of prospect zal zich aan iedere organisatie of leverancier volledig vrijgeven. Het is mogelijk om een externe partij in te schakelen om onderzoek binnen uw markt uit te voeren. Door de externe data te integreren in uw eigen database heeft u een compleet plaatje en bent u klaar om beslissingen te nemen. Op deze manier kunt u zeker zijn van uw beslissing, hoeft u ’s nachts niet wakker te liggen én bent u uw concurrent een stap voor. Waarom marketing-, sales-, of investeringsbeslissingen maken op basis van een onderbuikgevoel en internationale trends als dit veel specifieker kan?
Harry van der Lint is Managing Partner bij Computer Profile
8 en 9 januari 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord ...
2 april 2025 Schrijf in voor al weer de twaalfde editie van ons jaarlijkse congres met wederom een ijzersterke sprekers line-up. Op deze editie behandelen wij belangrijke thema’s als Moderne Cloud Data Architecturen, Datawarehouse Design met Ge...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
3 april 2025 Deze workshop met Winfried Etzel behandelt de centrale pijler van Data Mesh: Federated Data Governance. Hoe zorg je voor een goede balans tussen autonomie en centrale regie? Praktische workshop van een halve dag op 3 april in Utre...
3 april 2025 In de snel veranderende wereld van vandaag is het effectief benutten en beheren van gegevens een kritieke succesfactor voor organisaties. Deze cursus biedt een fundamenteel begrip van Master Data Management (MDM) en de centrale ro...
7 t/m 9 april 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richt...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht