IBM software- en dienstenportfolio verplaatsen naar een eigen appstore. De ‘IBM Cloud Marketplace’ stelt klanten in staat om software en diensten eerst uit te proberen alvorens over te gaan tot de aanschaf ervan. Bij de lancering zijn ruim 100 SaaS- Software as a Service) applicaties beschikbaar. Deze zijn afkomstig van gerenommeerde leveranciers als Paypal, Zend, Sendgrid, MongoDB, NewRelic, Redis Labs, Sonian, Flow Search Corp, Twilio en Ustream.
Het optuigen van een eigen marktplaats voor cloudapplicaties markeert een nieuw hoofdstuk in IBM’s cloudstrategie. Eerder investeerde IBM al miljarden in haar IaaS (Softlayer), PaaS (Bluemix) en SaaS portfolio, en zag daar afgelopen kwartaal een omzetgroei van 50% binnen haar cloudtak voor terug. Volgens onderzoeksbureau Gartner zal de cloudmarkt ook in de nabije toekomst aanzienlijk groeien en is 80% van alle organisaties van plan om in 2014 gebruik te maken van cloudoplossingen.
Zelfbedieningsservice
Uniek aan de IBM Cloud Marketplace is de wijze waarop het de samenwerking tussen verschillende gebruikersgroepen bevordert. IT-professionals, ontwikkelaars en de line-of-business kunnen nieuwe diensten real-time testen, aanpassen en direct van elkaars expertise profiteren, waar ze voorheen vaak op elkaar moesten wachten. Deze vorm van zelfbediening helpt organisaties sneller de overstap te maken naar een hybride cloudomgeving.
Uitbreiding BlueMix
Daarnaast kondigt IBM aan haar BlueMix open cloud platform uit te breiden met 30 nieuwe diensten. BlueMix biedt een startpunt voor ontwikkelaars om applicaties te bouwen en te testen in een sandbox-omgeving, om deze vervolgens te verkopen via de IBM Cloud Marketplace. Ontwikkelaars hebben de beschikking tot een breed scala aan clouddiensten en API’s op het gebied van Big Data, mobiele en sociale technologieën. De implementatietijd van nieuwe applicaties wordt hiermee gereduceerd van maanden naar dagen.
Door: Witold Kepinski
16 mei 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een heront...
29 - 31 mei 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare rich...
3 t/m 5 juni 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare richtl...
10 t/m 12 juni 2024 Praktische workshop Data Management Fundamentals door Chris Bradley - CDMP-examinatie optioneel De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Managem...
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
Deel dit bericht