Onderzoekers van Xerox werken aan een geautomatiseerd data-analyseplatform, dat computers leert om nauwkeuriger te bepalen wat het sentiment (blij, boos, verward) is van comments en posts. Vervolgens is het platform in staat om de berichten aan iemand toe te wijzen, te prioriteren en te bezorgen bij degene die er het beste op kan reageren. De automatisering van dit proces helpt marketingteams, salesmedewerkers of de klantenservice om sneller en adequater te reageren op berichten van klanten met relevante informatie.
Om een bericht goed te begrijpen, hebben Xerox-onderzoekers met expertise op het gebied van text mining, machine learning en voorspellende modellering, een analyseplatform ontwikkeld. Dit platform is in staat snel en accuraat het sentiment uit berichten te halen door ze niet op basis van keywords te bekijken - waarbij het erg lastig is om dingen als sarcasme en afkortingen te detecteren - maar binnen de context van de conversatie waar ze deel van uitmaken.
“Onderzoek toont aan dat snelle reacties op issues die op social media-kanalen zijn ontstaan, zorgen voor meer tevreden klanten”, aldus Tong Sun, hoofd van het data-analyse laboratorium van het Xerox Research Center Webster in New York. “En we weten dat als we ons beter richten op de juiste klanten en communities onze marketingcampagnes meer opleveren. Wanneer mensen eerst moeten nadenken over de context van een tweet of moeten bedenken wie de aangewezen persoon is om hier een reactie op te geven, dan zorgt dit voor een flinke vertraging in het proces en vermindert het de algehele waarde van social media-data. Op dit moment voeren we pilots uit met een platform dat computers het ‘zware’ werk laat doen.”
Beschikbaarheid
De technologie is al bij meerdere klanten getest en is beschikbaar als onderdeel van het Xerox Customer Care aanbod.
27 t/m 29 oktober 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pra...
29 en 30 oktober 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodel...
3 t/m 5 november 2025Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ri...
11 en 12 november 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
25 en 26 november 2025 Worstelt u met de implementatie van data governance of de afstemming tussen teams? Deze baanbrekende workshop introduceert de Data Governance Sprint - een efficiënte, gestructureerde aanpak om uw initiatieven op het...
26 november 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met ...
9 december (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
Deel dit bericht