28-06-2013

Wehkamp.nl optimaliseert met IBM analytics voorraadbe?heer

Deel dit bericht


wehkamp.nl, het grootste online warenhuis van Nederland, gaat gebruikmaken van IBM’s cloud-based merchandising analytics voor het optimaliseren van de voorraad tijdens de seizoenswisselingen. Wehkamp.nl is klant van IBM´s nieuwe portfolio van Cloud-oplossingen voor de C-suite, dat vanuit de cloud softwarediensten aanbiedt voor onder andere marketindirecteuren (CMO´s), Chief Finance Officers (CFO´s) en HR directeuren (CHRO´s).

Aan het eind van elk seizoen wordt bij online fashionretailers ruimte gemaakt voor de nieuwe collecties door de oude collectie af te prijzen. Daarnaast bestellen klanten vaak meerdere maten en kleuren van één product waardoor er een relatief hoog percentage retour komt. Dit zorgt voor grotere voorraden en moet worden meegenomen in het prijsstellingproces om de juiste beslissingen te kunnen nemen.

Met de IBM Smarter Commerce oplossingen is wehkamp.nl in staat om nu betere beslissingen te nemen over de hoogte en timing van het afprijzen, en tegelijkertijd haar bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarnaast kunnen ze een persoonlijke en verbeterde online winkelervaring bieden en de service naar klanten verbeteren.

Met meer dan 122 miljoen online bezoekers in 2012 en meer dan 15.6 miljoen verkochte producten, gebruikt Wehkamp de kracht van Big Data en Analytics om hun klanten een gepersonaliseerde en op maat gemaakte online koopervaring te bieden.

“Als online retailer zien we het belang van een holistische benadering ten aanzien van onze marketingcampagnes om zo klanten via het juiste kanaal een relevant product voor de beste prijs te kunnen bieden, zegt Alexander van Slooten (foto), marketingdirecteur van wehkamp.nl. “Dankzij de IBM oplossingen kunnen we onze klanten echt in het centrum zetten van alles wat we doen, of het nu gaat om het afprijzen van artikelen, emailcampagnes of het verbeteren van de online ervaring.”


Partners