wehkamp.nl, het grootste online warenhuis van Nederland, gaat gebruikmaken van IBM’s cloud-based merchandising analytics voor het optimaliseren van de voorraad tijdens de seizoenswisselingen. Wehkamp.nl is klant van IBM´s nieuwe portfolio van Cloud-oplossingen voor de C-suite, dat vanuit de cloud softwarediensten aanbiedt voor onder andere marketindirecteuren (CMO´s), Chief Finance Officers (CFO´s) en HR directeuren (CHRO´s).
Aan het eind van elk seizoen wordt bij online fashionretailers ruimte gemaakt voor de nieuwe collecties door de oude collectie af te prijzen. Daarnaast bestellen klanten vaak meerdere maten en kleuren van één product waardoor er een relatief hoog percentage retour komt. Dit zorgt voor grotere voorraden en moet worden meegenomen in het prijsstellingproces om de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Met de IBM Smarter Commerce oplossingen is wehkamp.nl in staat om nu betere beslissingen te nemen over de hoogte en timing van het afprijzen, en tegelijkertijd haar bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarnaast kunnen ze een persoonlijke en verbeterde online winkelervaring bieden en de service naar klanten verbeteren.
Met meer dan 122 miljoen online bezoekers in 2012 en meer dan 15.6 miljoen verkochte producten, gebruikt Wehkamp de kracht van Big Data en Analytics om hun klanten een gepersonaliseerde en op maat gemaakte online koopervaring te bieden.
“Als online retailer zien we het belang van een holistische benadering ten aanzien van onze marketingcampagnes om zo klanten via het juiste kanaal een relevant product voor de beste prijs te kunnen bieden, zegt Alexander van Slooten (foto), marketingdirecteur van wehkamp.nl. “Dankzij de IBM oplossingen kunnen we onze klanten echt in het centrum zetten van alles wat we doen, of het nu gaat om het afprijzen van artikelen, emailcampagnes of het verbeteren van de online ervaring.”
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht