wehkamp.nl, het grootste online warenhuis van Nederland, gaat gebruikmaken van IBM’s cloud-based merchandising analytics voor het optimaliseren van de voorraad tijdens de seizoenswisselingen. Wehkamp.nl is klant van IBM´s nieuwe portfolio van Cloud-oplossingen voor de C-suite, dat vanuit de cloud softwarediensten aanbiedt voor onder andere marketindirecteuren (CMO´s), Chief Finance Officers (CFO´s) en HR directeuren (CHRO´s).
Aan het eind van elk seizoen wordt bij online fashionretailers ruimte gemaakt voor de nieuwe collecties door de oude collectie af te prijzen. Daarnaast bestellen klanten vaak meerdere maten en kleuren van één product waardoor er een relatief hoog percentage retour komt. Dit zorgt voor grotere voorraden en moet worden meegenomen in het prijsstellingproces om de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Met de IBM Smarter Commerce oplossingen is wehkamp.nl in staat om nu betere beslissingen te nemen over de hoogte en timing van het afprijzen, en tegelijkertijd haar bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarnaast kunnen ze een persoonlijke en verbeterde online winkelervaring bieden en de service naar klanten verbeteren.
Met meer dan 122 miljoen online bezoekers in 2012 en meer dan 15.6 miljoen verkochte producten, gebruikt Wehkamp de kracht van Big Data en Analytics om hun klanten een gepersonaliseerde en op maat gemaakte online koopervaring te bieden.
“Als online retailer zien we het belang van een holistische benadering ten aanzien van onze marketingcampagnes om zo klanten via het juiste kanaal een relevant product voor de beste prijs te kunnen bieden, zegt Alexander van Slooten (foto), marketingdirecteur van wehkamp.nl. “Dankzij de IBM oplossingen kunnen we onze klanten echt in het centrum zetten van alles wat we doen, of het nu gaat om het afprijzen van artikelen, emailcampagnes of het verbeteren van de online ervaring.”
14 juni 2024 (halve dag online) Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner In ons digitale tijdperk willen veel organisaties datagedreven worden en investeren zij fors in nieuwe technologieën om dit mogelijk te maken. Maar deze ...
17 t/m 19 juni 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en prakti...
Meet SAS Viya Workbench – now available on AWS Marketplace.This developer canvas for building AI models in a cloud-native, scalable environment enables data scientists to rapidly build high-performance models in SAS and Python.Join this webinar...
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
17 oktober 2024 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen i...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
Deel dit bericht