Master Data Management helpt financiële instellingen bij het herstellen van het klantvertrouwen. Dat concludeert Human Inference, Europees marktleider op het gebied van datakwaliteitsoplossingen, op basis van een analyse van recente onderzoeken naar de status van het klantvertrouwen in financiële instellingen en de kwaliteit van data bij deze organisaties. Het realiseren van een centraal klantbeeld met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing helpt financiële instellingen de kwaliteit van hun data te verbeteren en realtime inzicht te krijgen in hun klant. Hierdoor kan ingespeeld worden op individuele wensen en behoeften van de klant, waarmee het klantbelang voorop staat en de loyaliteit van klanten toeneemt.
Omdat de afgelopen jaren slecht nieuws over financiële instellingen de voorpagina’s heeft gedomineerd, heeft Human Inference diverse onderzoeken geanalyseerd om de huidige status van het klantvertrouwen in kaart te brengen. Zo blijkt uit de Forrester ‘Customer Advocacy 2011: How Customers Rate European Banks’ bijvoorbeeld dat slechts 29 procent van de 24.000 Europese respondenten gelooft dat de bank in hun belang handelt. Dit staat in schril contrast met de ontwikkeling dat klanten steeds hogere verwachtingen hebben van hun dienstverleners, zoals blijkt uit onderzoek van Service Check en Human Inference. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat de datakwaliteit van financiële instellingen ondermaats is.
Winfried van Holland, CEO van Human Inference: “Klanten zijn geen nummers die procesmatig behandeld willen worden. Met een MDM-oplossing worden processen gestroomlijnd en wordt tegelijkertijd de klant het uitgangspunt van de dienstverlening. Een centraal klantbeeld voorziet medewerkers realtime van de meest actuele en volledige informatie uit verschillende bronsystemen, zonder dat de werking van de onderliggende systemen verstoord wordt. Daarnaast helpt de inzet van een MDM-oplossing ook bij het goed en flexibel doorvoeren van risicomanagement, governance en compliance regels. Zo vangen financiële instellingen twee vliegen in één klap: het klantbelang staat voorop en organisaties zijn eenvoudiger in staat te voldoen aan wet- en regelgeving.”
14 en 15 mei 2025 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoord op...
19 t/m 21 mei 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en praktij...
20 en 21 mei 2025 Deze 2-daagse cursus is ontworpen om dataprofessionals te voorzien van de kennis en praktische vaardigheden die nodig zijn om Knowledge Graphs en Large Language Models (LLM's) te integreren in hun workflows voor datamodelleri...
22 mei 2025 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met innovatie...
17 t/m 19 november 2025 De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot...
Alleen als In-house beschikbaar Het Logical Data Warehouse, een door Gartner geïntroduceerde architectuur, is gebaseerd op een ontkoppeling van rapportage en analyse enerzijds en gegevensbronnen anderzijds. Een flexibelere architectuur waarbij snell...
Deel dit bericht