Unisys heeft diverse verbeteringen doorgevoerd in zijn Baggage Reconciliation System (BRS). Het verbeterde systeem levert onder meer uitgebreidere informatie over de eisen die gelden voor de verwerking van bagage bij binnenkomende vluchten. Daarnaast biedt het systeem functionaliteit voor real-time monitoring van service level agreements (SLA's) in combinatie met alert-functionaliteit én een mobiele app die passagiers voorziet van actuele informatie over de locatie en het tijdstip waarop zij hun bagage kunnen ophalen.
Het Baggage Reconciliation System van Unisys is verkrijgbaar als een 'managed service' voor luchtvaartmaatschappijen, luchthavens en autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de beveiliging van bagage van vliegtuigpassagiers. Het door Unisys vernieuwde Baggage Reconciliation System koppelt passagiers aan hun bagage door beide te volgen op de route die zij afleggen door het systeem. Luchtvaartmaatschappijen kunnen op deze wijze beter voldoen aan de geldende beveiligingseisen die voorschrijven dat bagage niet onbegeleid vooruit mag reizen op passagiers.
Wanneer passagiers hun bagage inchecken, wordt ieder bagagestuk voorzien van een barcode. Deze barcode wordt vervolgens gescand en gekoppeld aan een passagiersrecord voordat de bagage aan boord van het vliegtuig wordt gebracht. Permanente RFID-bagagelabels worden op dezelfde wijze verwerkt. Aangezien de vliegmaatschappij beschikt over een record van de opdracht voor het inladen van de bagage, kan bagage snel worden herkend en opgespoord indien passagiers onverhoopt niet aan boord gaan. Dit voorkomt kostbare en storende vertragingen van vluchten.
Volgens Olivier Houri, President en General Manager Global Transportation van Unisys, illustreert het vernieuwde BRS van Unisys hoe processen die primair geïmplementeerd zijn om te kunnen voldoen aan beveiligingseisen tevens kunnen worden benut om de bedrijfsvoering te verbeteren en op deze wijze echte toegevoegde waarde te leveren.
“Het BRS helpt grondpersoneel om de aankomende bagage snel te verwerken. Dit verbetert de klantervaring voor vliegtuigpassagiers en biedt luchtvaartmaatschappijen en luchthavens de mogelijkheid om de beschikbare middelen efficiënter in te zetten,” aldus de heer Houri.
Een van de nieuwe functies van het door Unisys verbeterde BRS is een mobiele app die de klantervaring van vliegtuigpassagiers verbetert door hen actuele, relevante informatie te bieden over hun bagage. De app is verkrijgbaar voor iOS-toestellen van Apple en Android-toestellen en biedt reizigers de mogelijkheid om een melding te ontvangen zodra hun bagage op de bagageband is geplaatst. Indien het BRS van Unisys wordt geïntegreerd met het Flight Information Display System (FIDS) van de luchthaven, kan de app tevens informatie verstrekken over het tijdstip en de locatie waarop de bagage kan worden opgehaald. Passagiers kunnen op basis van deze informatie besluiten om direct naar de bagagezone te gaan of eerst nog wat tijd door te brengen in de winkels of restaurants van de luchthaven.
Koppeling van gegevens over inkomende bagage. De nieuwste versie van het BRS biedt een uitgebreid overzicht van alle binnenkomende vluchten en de bijbehorende bagage die per luchtvaartmaatschappij bij een bepaalde luchthaven aankomen. De analytische functies van het BRS bieden grondpersoneel inzicht in bezettingscijfers, pieken in de vraag en het aantal bagagestukken dat moet worden in- of uitgeladen. Hierdoor kan het juiste aantal medewerkers worden ingeroosterd om de bagage bij aankomst snel en efficiënt te verwerken.
De bagagegegevens worden in real-time geactualiseerd terwijl de bagage uit het toestel wordt geladen. Hierdoor kan de bestemmingsluchthaven inventariseren welke bagage aan boord moet blijven indien het toestel naar een andere luchthaven doorvliegt. Ook kan op deze wijze eventuele verkeerd verwerkte bagage sneller weer in het bezit komen van de betreffende passagiers.
Monitoring en analyse van geleverde serviceniveaus voor inkomende bagage. Het BRS van Unisys legt de geleverde verwerkingsprestaties vast met behulp van een geavanceerde, op bedrijfsregels gebaseerde processor. Het systeem zet deze prestaties vervolgens af tegen de overeengekomen serviceniveaus aan de hand van indicatoren met kleurcodes. Deze SLA-indicatoren volgen het verwerkingsproces door de tijd te tonen tussen de verwerking van de eerste en laatste bagagestukken van een vlucht, of door informatie te bieden per stoelklasse, waarbij geldt dat bagage van passagiers die eersteklas of businessclass reizen binnen een bepaald tijdsbestek moet zijn verwerkt. Deze real-time informatie maakt het mogelijk om vroegtijdig en pro-actief in te grijpen indien extra personeel benodigd is om aan het afgesproken serviceniveau te kunnen voldoen. Aangezien de informatie kan worden opgevraagd via tablets, kan het grondpersoneel onderbouwde beslissingen nemen op de werkvloer.
De informatie over de bagageverwerking kan uiteraard ook achteraf worden geanalyseerd. Bijvoorbeeld om te bepalen of er veranderingen noodzakelijk zijn in de wijze waarop bagage wordt ingeladen op de vertrekluchthaven. Of om piekperiodes in kaart te brengen zodat dienstwisselingen en pauzes op de juiste momenten worden ingepland. Tevens kunnen de individuele prestaties van het grondpersoneel op deze wijze worden afgezet tegen de KPI's die van toepassing zijn op hun functie.
Het Baggage Reconciliation System van Unisys wordt momenteel gebruikt door 17 luchthavens en 38 luchtvaartmaatschappijen in het Aziatisch-Pacifisch gebied, waaronder leden van de Board of Airline Representatives Australia en Board of Airline Representatives New Zealand.
15 oktober 2024 Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over AI-Gedreven Business Analyse met ChatGPT. Kunstmatige Intelligentie, ongetwijfeld een van de meest baanbrekende technologieën tot nu toe, opent nieuwe deuren voor analisten met i...
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
21 november 2024 Praktische en interactieve workshop met Nigel Turner Data-gedreven worden lukt niet door alleen nieuwe technologie en tools aan te schaffen. Het vereist een transformatie van bestaande business modellen, met cultuurverandering, een h...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
28 november 2024Workshop met BPM-specialist Christian Gijsels over business analyse, modelleren en simuleren met de nieuwste release van Sparx Systems' Enterprise Architect, versie 16.Intensieve cursus waarin de belangrijkste basisfunctionaliteiten v...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
Deel dit bericht