Information Builders heeft op de Gartner Business Intelligence and Analytics Summit WebFOCUS Social Media Analytics gelanceerd. Deze oplossing gebruikt data uit social media interacties om inzicht te geven in klantenissues op het gebied van sales en marketing, productkwaliteit en dergelijke. Dit inzicht leidt tot een betere bedrijfsstrategie en nieuwe mogelijkheden voor extra inkomsten.
Facebook, Twitter en andere social media kanalen zijn cruciaal geworden om de stem van de klant te ontdekken. De meerderheid van de platforms voor het analyseren van deze data leggen geen relatie met sales, marketing of andere databronnen van de onderneming omdat de meeste organisaties worstelen om deze conversaties te koppelen aan het bedrijfsresultaat. Social Media Analytics van Information Builders beantwoordt dit vraagstuk, gebruik makend van de unieke integratiecapaciteiten van het bedrijf om social media data te verenigen met enterprise resource planning (ERP), customer relationship management (CRM) en andere on-premise of cloud-gebaseerde informatiebronnen. Hiermee krijgen bedrijven nog niet eerder vertoond inzicht in het consumentensentiment en zijn impact op sales, merkbeleving en waardering van het bedrijf. Naast het faciliteren van diepgaande analyse van gestructureerde en ongestructureerde data maakt de Social Media Analytics oplossing ook historische trend-rapportages en tijdafhankelijke analyses mogelijk. Organisaties kunnen analyseren hoe klanten reageren op voorgaande campagnes, producten of services en deze social media intelligence gebruiken als input voor toekomstige beslissingen.
De Social Media Analytics oplossing gebruikt een op maat te maken self-service BI portal met intuïtieve dashboards waarmee gebruikers:
Deze informatie geeft gebruikers een meer holistisch beeld van de merkbeleving op social media. Zij kunnen daardoor hun prestaties in real-time bijstellen. Een retail manager bijvoorbeeld kan analyseren hoe een negatieve klantervaring in een andere winkel uitwaaiert over social channels zodat hij zich erop kan voorbereiden hoe om te gaan met klantvragen. Omdat de oplossing toegankelijk is via het mobiele platform kunnen gebruikers deze social media intelligence opvragen en analyseren, ongeacht waar ze zich bevinden.
“De opkomst van social media kanalen heeft klanten nog nooit eerder zoveel inspraak en macht over merkbeleving gegeven,” zegt Gerald Cohen, president en CEO van Information Builders. “Zonder dit vermogen om de impact te analyseren van de stem van de consument op de effectiviteit van campagnes, sales en andere activiteiten, zijn ondernemingen niet in staat geweest om echt te kapitaliseren op de populariteit van social media. Door mee te liften op de kracht van Information Builders’ capaciteiten voor data-integratie, geeft onze Social Media Analytics oplossing onze klanten alle tools in handen om precies dat te doen. De oplossing belicht hoe sociale conversaties verband houden met de stand van de business vanuit een compleet inzicht in wat mensen online zeggen, geïntegreerd met andere bedrijfsdata en systemen.”
7 november (online seminar op 1 middag)Praktische tutorial met Alec Sharp Alec Sharp illustreert de vele manieren waarop conceptmodellen (conceptuele datamodellen) procesverandering en business analyse ondersteunen. En hij behandelt wat elke data-pr...
11 t/m 13 november 2024Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde trainer Lawrence Corr over het modelleren Datawarehouse / BI systemen op basis van dimensioneel modelleren. De workshop wordt ondersteund met vele oefeningen en pr...
18 t/m 20 november 2024Praktische workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over het modelleren met Entity-Relationship vanuit business perspectief. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikbare ...
26 en 27 november 2024 Organisaties hebben behoefte aan data science, selfservice BI, embedded BI, edge analytics en klantgedreven BI. Vaak is het dan ook tijd voor een nieuwe, toekomstbestendige data-architectuur. Dit tweedaagse seminar geeft antwoo...
De DAMA DMBoK2 beschrijft 11 disciplines van Data Management, waarbij Data Governance centraal staat. De Certified Data Management Professional (CDMP) certificatie biedt een traject voor het inleidende niveau (Associate) tot en met hogere niveaus van...
3 april 2025 (halve dag)Praktische workshop met Alec Sharp [Halve dag] Deze workshop door Alec Sharp introduceert conceptmodellering vanuit een non-technisch perspectief. Alec geeft tips en richtlijnen voor de analist, en verkent datamodellering op c...
10, 11 en 14 april 2025Praktische driedaagse workshop met internationaal gerenommeerde spreker Alec Sharp over herkennen, beschrijven en ontwerpen van business processen. De workshop wordt ondersteund met praktijkvoorbeelden en duidelijke, herbruikba...
15 april 2025 Praktische workshop Datavisualisatie - Dashboards en Data Storytelling. Hoe gaat u van data naar inzicht? En hoe gaat u om met grote hoeveelheden data, de noodzaak van storytelling en data science? Lex Pierik behandelt de stromingen in ...
Deel dit bericht